La grip es duplica l’última setmana a la Comunitat Valenciana fins als 235 casos per 100.000 habitants
Els grups d’edat més vulnerables continuen sent els menors de 4 anys i els majors de 65
La incidència de la grip s'ha més que duplicat en l'última setmana en la Comunitat Valenciana en passar de 110,8 casos per 100.000 habitants a 234,9 casos en la primera setmana de desembre, fet que suposa un creixement del 112%.
Així es desprén de l'últim informe del Sistema de Vigilància d'Infeccions Respiratòries Agudes de la Comunitat Valenciana (Sivira) de la Conselleria de Sanitat, en la 49a setmana de l'any (de l'1 al 7 de desembre).
D'esta manera, el mes comença amb una incidència d'infeccions respiratòries agudes (IRA) de 1.195 casos enfront dels 923,3 del període anterior, és a dir, que han augmentat un 29,43% més en set dies. L'any passat en estes dates, la incidència era de 773,8 casos a la Comunitat Valenciana, mentre que la incidència nacional, segons les últimes dades corresponents a la setmana anterior, se situa en 643 casos.
En el cas de la covid, els contagis han baixat de 16,6 a 6, un descens del 63,86%; mentre que el virus respiratori sincicial (VRS), causant de la bronquiolitis, puja de 27,7 a 33,4, un 20,58% més.
Per edats, el grup més afectat per les infeccions respiratòries continua sent els dels menors de 4 anys, que ha augmentat fins als 4.031,9 casos —enfront dels 3.662,5 de la passada— i entre els majors de 65 anys la incidència està en 935,1 casos davant dels 767,5 casos.
Pel que fa als ingressos hospitalaris per infeccions respiratòries agudes greus, la incidència ha pujat de 15 casos a 18,5 i en el cas concret de la grip han crescut de 2,6 casos a 5,9.
Més llegit
-
Segona vaga de l’ensenyament valencià no universitari en els últims dos anys
-
La secretària de Mazón entrega els informes en què l'expresident es va basar per a dir que la dana se n'anava a Conca
-
El Suprem envia a juí a Ábalos i Koldo i els manté a la presó per la presumpta trama de les mascaretes
-
Un accident en la V-30 i un altre en la pista d’Ademús alentixen el trànsit que ix de València
-
Més núvols i ruixats dèbils el cap de setmana
-
Cel cobert, vent de gregal i possibilitat de pluges dèbils a la Safor