La Generalitat ultima els tràmits per a declarar parc natural la serra d'Escalona i la devesa de Campoamor
El territori valencià té actualment 22 espais amb aquesta protecció
La Conselleria d'Emergència Climàtica i Transició Ecològica ultima la tramitació per a declarar parc natural la serra d'Escalona i la devesa de Campoamor, al Baix Segura. El procés administratiu ja està en fase de consulta pública prèvia. Ara les administracions que interactuen en l'espai natural tenen 45 dies per a aportar a la normativa ambiental allò que consideren, després de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat l'anunci d'informació pública relativa al projecte de decret d'aprovació del pla d'ordenació dels recursos naturals (PORN) de la serra d'Escalona i la devesa de Campoamor. El territori valencià disposa actualment de 22 espais amb aquesta protecció.
A partir d'aquesta versió inicial del PORN d'Escalona, que augmenta la superfície total d'espai protegit, s'ordena la infraestructura verda en l'àmbit del pla amb els seus corredors ecològics. Amb això "millora la connectivitat ambiental, evita l'alteració i contaminació dels recursos hídrics i preserva el patrimoni natural, paisatgístic i agrícola".
A més, la Generalitat destaca que garanteix la compatibilitat d'usos i activitats tradicionals, evita o minimitza els usos o activitats que impliquen una deterioració del paisatge i regula el desenvolupament urbanístic.
La serra d'Escalona la van declarar paisatge protegit el 2018 i ara es fa "un salt més" quant a protecció i conservació de valors ecològics, ambientals i paisatgístics amb la figura de parc natural. És "l'eina més indicada per a protegir els espais més valuosos de manera compatible amb l'ús sostenible dels seus recursos. Per això un nivell major de protecció permet una major conservació de l'àrea en qüestió".
Més llegit
-
Busquen Adriana, la jove alacantina que viatjava en el vagó 8 de l'AVE
-
MINUT A MINUT | Els equips de rescat busquen possibles desapareguts en l'accident d'Urda, que ja deixa 74 morts
-
El menor detingut per incitar a saquejos a València, assenyalat com a creador de Blocus Vlc
-
La conductora del tren Iryo a la central d'Atocha: "Estic encara detinguda"
-
Un tren amb passatgers es queda parat dins d'un túnel i interromp parcialment la circulació de l'AVE entre Madrid i la Comunitat Valenciana
-
Confirmada la mort de la jove d'Alacant que viatjava en el vagó 8 de l'AVE