La Generalitat licita els viaductes del Mascarat i de l'Algar del Tram Dénia-Alacant
Les obres conclouran la modernització de la Línia 9 del tramvia
La Generalitat ha licitat la construcció dels nous viaductes del Mascarat i de l'Algar de la Línia 9 del Tram d'Alacant (Benidorm-Dénia), que sumen un pressupost inicial superior a 17 milions d'euros, IVA inclòs. Aquesta actuació, igual com la resta que s'executen en la Línia 9, està finançada per la Unió Europea i servirà per a concloure la modernització de la Línia 9 del Tram d'Alacant, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.
Els treballs al Mascarat —amb una partida inicial de 7.902.406,59 euros, IVA inclòs, i un termini d'execució de nou mesos— suposaran substituir el viaducte actual per un més modern i adequat a la xarxa del Tram d'Alacant de característiques similars. Quant al viaducte de l’Algar, té una inversió de licitació de 9.211.482,34 euros, IVA inclòs, i tindrà un termini d'execució de 14 mesos. Estan previstes la variant de traçat i la construcció d'un pont paral·lel a l'existent, de tal manera que l'actual viaducte de l’Algar es mantinga com a passarel·la per a vianants, tal com estableix la fitxa de catalogació de bé de rellevància local.
D'altra banda, les obres del nou viaducte del Quisi, també finançades amb fons europeus, segueixen el calendari previst, una vegada iniciades les obres l'agost del 2022. Es preveu que els treballs —adjudicats per 9.857.534 euros a l'UTE FCC Construcción SA - CHM Obras e Infraestructuras SA— s'acaben a l'estiu i permetran instal·lar un nou viaducte pròxim a l'actual, situat també damunt del barranc del Quisi, aigües avall de l'existent, amb una alineació obliqua respecte a l'anterior i una llargària de 370 metres.
L'actual viaducte del Quisi el van construir entre els anys 1913 i 1915, com a part de la línia que enllaça Alacant i Dénia. Les obres de rehabilitació fetes per FGV en aquest tram han permés que continue obert a la circulació dels actuals trens dièsel. No obstant això, ha sigut necessari plantejar una variant de nova construcció com a part fonamental del pla de modernització d'aquesta línia.
Les inversions executades i previstes entre Benidorm i Dénia preveuen renovar la via, adequar els viaductes, ponts i talussos, millorar el material mòbil i també les instal·lacions de seguretat, comunicacions i energia.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang