La Generalitat autoritza 71 festes la nit de Cap d'Any en 41 municipis
La majoria de les celebracions es localitza en poblacions de la província d'Alacant, amb aforaments variables entre 11 i 1.532 assistents
La Conselleria d'Emergències i Interior ha rebut 74 peticions per a celebrar cotillons, festes, balls i esdeveniments amb motiu de la nit de Cap d'Any en establiments de 41 municipis de la Comunitat Valenciana, segons ha informat la Generalitat este dimarts en un comunicat. La majoria, 71, s'han autoritzat, mentre que dos s'han denegat per estar fora de termini i una tercera ha sigut objecte de desistiment.
El total de sol·licituds que ha rebut enguany l'administració autonòmica supera en cinc les de 2024, quan les propostes tramitades des de la Direcció General d'Interior —que té la competència exclusiva en matèria d'espectacles en l'àmbit territorial valencià— foren 69.
El gruix dels festejos permesos enguany tindran lloc en restaurants (37) i cafés-bar (22), encara que també n'hi haurà en cinemes d'estiu, poliesportius, pubs o teatres, entre altres. La previsió d'aforament de tots estos esdeveniments per a acomiadar l'última nit del 2025 és molt variable i oscil·la entre els 11 i els 1.532 assistents.
Per províncies, la majoria dels permisos tramitats són per a locals situats en municipis de la província Alacant (17), seguida de València (14) i de Castelló (10). A Alacant, se celebraran festes a l'Alfàs del Pi, Algorfa, Alacant, Benidorm, Calp, Dénia, Elx, Formentera del Segura, Guardamar del Segura, el Fondó de les Neus, Xàbia, Petrer, San Fulgencio, Santa Pola, Torre de la Horadada, Torrevieja i la Vall de la Gallinera. A la província de Castelló, tindran lloc en establiments d'Almassora, Benicàssim, Borriana, Castelló de la Plana, Montanejos, Orpesa, Sogorb, Torreblanca, Vila-real i Xert. Mentre que a la de València es localitzaran a Alboraia, Beniarjó, Bellreguard, Gandia, Jalance, Nàquera, Oliva, Rafelbunyol, Riola, Sagunt, Tavernes Blanques, València, Xeraco i Xirivella.
Emergències recorda que la regulació d'esta classe de festes i reunions s'arreplega en la llei 14/2010, de 3 de desembre, d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics, que tipifica a les condicions necessàries per a desenvolupar els diferents tipus de celebracions amb l'objectiu de salvaguardar la seguretat de les persones i béns en les celebracions públiques.
Més llegit
-
Una allau mata tres esquiadors, dos d'ells coneguts muntanyencs i influenciadors
-
Carlos Mazón recupera el seu cap de gabinet, José Manuel Cuenca, com a assessor en l'oficina de l'expresident
-
Mor una jove de 25 anys en l'incendi d'una vivenda a Crevillent
-
L'avi dels menors desapareguts a Indonèsia: "Hi ha poca probabilitat de trobar-los vius"
-
Primera estrena del 2026: ‘Cantem!’, el nou concurs diari d’À Punt
-
Moren esclafades 122 ovelles d'un ramat a Aras de los Olmos per por a animals salvatges