Gastar menys del 30% del sou en el lloguer del pis: missió impossible
Els valencians i les valencianes han de desembutxacar molts més diners del màxim recomanable pels experts per a poder pagar l'habitatge
Volem llogar un pis i fem números. Els experts recomanen no dedicar més del 30% del sou a l’habitatge. Si agafem el salari mitjà, que segons l'Institut Nacional d’Estadística és de poc més de 2.000 euros bruts, el límit estaria en 600 euros. Però amb una cerca ràpida pels portals webs de lloguer trobem la realitat: és molt difícil trobar pisos amb aquest rang de preus. I és que les possibilitats de trobar un pis a les principals ciutats de la Comunitat Valenciana són realment reduïdes.
“Ja no es compleix la regla del 30%”, explica Nora García, presidenta de l’Associació d'Immobiliàries de la Comunitat Valenciana. “El preu ha pujat i en alguns casos se’n va quasi al 50% del sou per a pagar el lloguer”, apunta.
A la ciutat de València només podem trobar una desena d'immobles per llogar per 600 euros o menys. I en tota la zona a penes en trobem. A Torrent (Horta Sud) n'hi ha sis, i a Mislata, cap ni un per aquest preu o més baix. En canvi, a Castelló (Plana Alta) és més fàcil ajustar-se a aquest preu màxim, com també ho és a Alacant o Alcoi, on hi ha opcions més econòmiques.
Així i tot, els pocs que hem trobat dins del pressupost són vells, sense ascensor o estudis d'una habitació amb condicions d'habitabilitat qüestionables. “S’estan llogant pseudohabitatges o infrahabitatges a preus escandalosos”, afirma García.
Per a la gent jove i els mileuristes la situació és encara més complicada, per la qual cosa no tenen més remei que compartir pis. Com afirmen algunes de les entrevistades per a aquest reportatge d’À Punt NTC, “l’assumpte està molt agre”.
Més llegit
-
Diumenge amb pluges molt intenses al litoral de València, en avís roig des de les 12:00 hores
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
-
La Font d'en Carròs, a la Safor, acumula 145 l/m² en les últimes dotze hores
Més vist
Més escoltat
-
13.12.2025 | Fem banda T2
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
13.12.2025 | Els últims '90 minuts'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo