El futur dels recursos hídrics, a debat a València
La contaminació, el canvi climàtic i la sobreexplotació dels aqüífers, entre els temes d’aquesta cimera
Veus expertes de tot Europa debaten a València des d’aquest dilluns, i fins al 19 d’octubre, sobre el futur dels recursos hídrics. Els reptes del canvi climàtic, la contaminació i la sobreexplotació dels aqüífers són alguns dels temes que estan damunt de la taula en la 21 Conferència Euro-Rioc.
Eric Tardieu, secretari general de la Xarxa Internacional d'Organismes de Conca (RIOC, per les sigles en anglés), ha explicat com “el canvi climàtic és una pressió suplementària sobre la gestió dels recursos hídrics”. Es refereix als períodes de sequera combinats amb importants inundacions. Els reptes impliquen millorar la qualitat de l'aigua, donar una resposta a les necessitats de l'agricultura i una infraestructura adequada.
Precisament, el conveni del transvasament Xúquer-Vinalopó, que se signa aquest dimarts, s'ha posat com a exemple de com evitar eixa sobreexplotació. El director general de l’aigua del Ministeri per a la Transició Ecològica, Teodoro Estrela, ha afirmat que aquest conveni té com a fi fonamental “la recuperació mediambiental dels aqüífers del Vinalopó i, alhora, garantir el desenvolupament de la regió”.
Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, ha garantit que “el que s’envia al Vinalopó només és aigua sobrant; per tant, en cap cas suposa un minvament de la disponibilitat ni de la garantia dels usuaris del Xúquer”.
Aquest dimarts 17 d’octubre està previst que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, l'empresa Aquamed i la Junta Central d'Usuaris del Vinalopó signen el conveni que garantirà l'aigua durant els pròxims deu anys a un preu estable.
Més llegit
-
Educació envia una carta les famílies davant de la convocatòria de vaga indefinida: “Cap alumne pot ser captiu d’un conflicte sindical”
-
Aïllen a Alacant una dona de 32 anys que va coincidir en l'avió amb l'holandesa morta per hantavirus
-
Educació demana als sindicats que tornen a la negociació: "Ahí podrem arribar a punts de trobada més fàcilment que al carrer i amb manifestacions"
-
Dos guàrdies civils morts i un ferit en xocar dos embarcacions de l'institut armat quan perseguien una narcollanxa a Huelva
-
Un tercer britànic presenta símptomes d’hantavirus, mentre Tenerife ultima el dispositiu per a rebre el creuer afectat
-
Els docents rebutgen l'oferta d'Educació d'apujar el sou 75 euros bruts mensuals des del 2029 i mantenen la vaga indefinida