Les fortes pluges obliguen a desembassar aigua en quatre pantans més de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer
Ulldecona, el Sitjar, Arenós i Beniarrés se sumen així a la llista d'embassaments que estan deixant eixir part del cabal arreplegat
La Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) segueix amb el seguiment pluviohidrològic de l'episodi de pluges i ha començat el desembassament a Ulldecona (Baix Maestrat), amb un cabal d'eixida igual al d'entrada, en haver aconseguit el seu màxim estacional del mes de març, segons ha explicat a les 14 hores en el seu compte de Twitter.
També desembassen el Sitjar (15 m³/s), a la Plana Baixa, i Arenós (8,5 m³/s), a l'Alt Millars, segons informa l'organisme. L'última decisió d'aquest tipus s'ha pres al pantà de Beniarrés, al Comtat, que també ha començat a desembassar.
De la resta de pantans que desembassen, l'Alcora (Alcalatén), Regajo (Alt Palància), Algar (Camp de Morvedre), Buseo (Requena-Utiel) i Terrateig (Vall d'Albaida) mantenen cabals estables al nivell d'aquest passat dimecres. Mentrestant, a Benaixeve (Serrans) fins i tot està baixant el cabal d'eixida.
Al llarg del dia, la CHX valorarà la possibilitat de fer nous desembassaments a Escalona (Canal de Navarrés), així com durant els pròxims dies a Guadalest (Marina Baixa).
Més llegit
-
Miguel Ángel Corona se'n va del València
-
Un xiquet de dos anys mor asfixiat amb fruita seca a València
-
Dos germans de 21 i 15 anys, detinguts per la pedrada a un policia a Vinalesa, que està hospitalitzat en estat greu
-
L'IPC puja una dècima en octubre a la Comunitat Valenciana fins al 3,5%
-
Cel cobert, vent de ponent i temperatures en ascens en l'última jornada de calitja
-
L'assessor de Pradas atribuïx el retard de l'ES-Alert a una discussió entre el cap de bombers i el subdirector d'Emergències