Les fortes pluges obliguen a desembassar aigua en quatre pantans més de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer
Ulldecona, el Sitjar, Arenós i Beniarrés se sumen així a la llista d'embassaments que estan deixant eixir part del cabal arreplegat
La Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) segueix amb el seguiment pluviohidrològic de l'episodi de pluges i ha començat el desembassament a Ulldecona (Baix Maestrat), amb un cabal d'eixida igual al d'entrada, en haver aconseguit el seu màxim estacional del mes de març, segons ha explicat a les 14 hores en el seu compte de Twitter.
També desembassen el Sitjar (15 m³/s), a la Plana Baixa, i Arenós (8,5 m³/s), a l'Alt Millars, segons informa l'organisme. L'última decisió d'aquest tipus s'ha pres al pantà de Beniarrés, al Comtat, que també ha començat a desembassar.
De la resta de pantans que desembassen, l'Alcora (Alcalatén), Regajo (Alt Palància), Algar (Camp de Morvedre), Buseo (Requena-Utiel) i Terrateig (Vall d'Albaida) mantenen cabals estables al nivell d'aquest passat dimecres. Mentrestant, a Benaixeve (Serrans) fins i tot està baixant el cabal d'eixida.
Al llarg del dia, la CHX valorarà la possibilitat de fer nous desembassaments a Escalona (Canal de Navarrés), així com durant els pròxims dies a Guadalest (Marina Baixa).
Més llegit
-
Omplir el depòsit este dimecres resulta fins a 10 euros més car que ahir per la guerra al Pròxim Orient
-
Almenys cinc morts i un desaparegut en trencar-se una passarel·la a la costa de Santander
-
La UV anirà a segona ronda d'eleccions al rectorat amb Gandía i Solanes com a candidats
-
Masclets o pintes de xocolate: els regals fallers que van directes al paladar
-
Dijous de pluja més general i amb tempestes locals
-
Reobri l'AP-7 en direcció a València, però continua tallada a Alcalà de Xivert en direcció a Barcelona
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
04.03.2026 | 90 minuts
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
04.03.2026 | Les notícies del migdia
-
04.03.2026 | Amunt i avall | Segona Part