La Fiscalia recorre que s'arxive la investigació a Vox per imputar falsos delictes
El grup va atribuir un delicte d'abús sexual, a través de les xarxes socials, a ciutadans magribins.
La Fiscalia de València ha recorregut contra l'arxivament de la investigació judicial oberta a Vox per haver imputat a ciutadans magribins un abús sexual en grup comés contra una dona en una platja de Cullera i pel qual havien detingut cinc homes de nacionalitat espanyola.
El ministeri públic manté que es tracta d'una notícia falsa amb què Vox va atribuir, en un tuit, "de manera deliberada i injusta" una altra nacionalitat als detinguts. Així, entén que la resolució judicial es dicta "sense fonaments", fet pel qual en reclama la revocació.
El jutjat que es va fer càrrec del procediment va decidir recentment arxivar-lo, però la fiscal entén que s'hi compleixen els elements objectius i subjectius del delicte d'odi.
D'una banda, en el vessant objectiu, el ministeri públic indica que és un exemple del que es coneix en anglés com "fake news", és a dir, una notícia falsa o la manipulació d'una veritable que es mostra com a real per a aconseguir la finalitat pretesa. Assenyala que l'abús es va atribuir "de manera deliberada i injusta" a homes d'origen estranger i que hi va haver dol.
Finalment, argumenta que és "evident" que es cobreix "totalment" el requisit subjectiu per a la comissió del delicte, ja que la referència a "magribins" i a persones "d'origen estranger" podria vincular-se en diverses de les motivacions que estan recollides en la llei, com són "la pertinença a una ètnia, raça o nació" o el seu "origen nacional".
Més llegit
-
Carlos Mazón anuncia la dimissió com a president de la Generalitat: "Ja no puc més"
-
Mazón compareix a les 9 hores per a aclarir el seu futur polític després de parlar diverses vegades este diumenge amb Feijóo
-
Vilaplana declara que Mazón atenia telefonades a El Ventorro i que no feia la sensació de tindre pressa quan es van separar al pàrquing
-
Vilaplana declara que Mazón atenia telefonades al Ventorro i que no feia la sensació de tindre pressa quan van separar-se
-
Dia clau en la investigació de la dana: Maribel Vilaplana declara hui com a testimoni davant de la jutgessa Ruiz Tobarra
-
Quines són les opcions de Mazón? El futur polític del cap del Consell