La Fiscalia reclama 6,6 milions a Shakira en una segona causa per presumpte frau a Hisenda
Creu que la cantant colombiana va usar un entramat d'empreses "en països de baixa tributació i alta opacitat" per a pagar menys impostos
La Fiscalia de Delictes Econòmics s'ha querellat contra Shakira en la segona causa contra l'artista per presumpte frau a Hisenda a través d'un entramat d'empreses en paradisos fiscals. En aquesta causa reclama un deute de 6.686.502 euros amb la declaració del 2018 de l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) i l'impost sobre el patrimoni (IP).
La querella s'ha presentat en els jutjats d'Esplugues de Llobregat (Barcelona), on la Fiscalia afirma que residia la cantant amb el futbolista Gerard Piqué i on, al juliol, el jutjat d'instrucció 2 va obrir aquesta segona causa contra Shakira per presumptes delictes contra Hisenda.
En paral·lel, Shakira espera judici (previst a partir del 20 de novembre) per presumptament defraudar 14,5 milions d'euros a Hisenda entre el 2012 i el 2014 amb aquests mateixos impostos, per la qual cosa la Fiscalia reclama condemnar-la a huit anys i dos mesos de presó.
La fiscal remarca que, en ser resident a Espanya, Shakira estava obligada a presentar les corresponents declaracions d'IRPF i IP i tributar per tota la seua renda mundial independentment d'on s'haguera produït i com fora la residència del pagador.
Creu que, en canvi, ella "es va servir d'un entramat societari, derivant les rendes a societats domiciliades en països de baixa tributació i alta opacitat" per a evitar pagar el total que li corresponia per aquests impostos.
Les societats que presumptament va utilitzar per a evitar pagar impostos es van constituir a Luxemburg, els Països Baixos, Malta, illes Verges, Panamà, les Bahames, els Estats Units, Liechtenstein.
Com que ara Shakira viu a Miami, el fiscal ha demanat que l'interrogatori a la cantant durant la instrucció d'aquesta causa puga fer-se per videoconferència.
Més llegit
-
Un corredor de Puçol ferit per una cornada i un de Moixent amb traumatisme en el sèptim 'encierro' dels Sanfermines
-
La dana deixa granís de cinc centímetres, arbres tombats i vidres de cotxes trencats a la Plana Baixa
-
La jove ferida per fulguració a la Marina de València rep l’alta hospitalària
-
La dana afecta el nord de les províncies de València i de Castelló
-
Èxit rotund del Pirata Beach Fest de Gandia amb més de 30.000 assistents diaris
-
Cinc persones ferides i un detingut en una nova nit d'enfrontaments a Torre Pacheco