La fiscalia adverteix 53 ajuntaments valencians de l’obligació de previndre els incendis
Informa que seguirà la seua actuació en aquesta matèria i no descarta una "investigació penal concreta" si no compta amb un pla de prevenció.
La Fiscalia de Medi Ambient i Urbanisme ha escrit a 151 alcaldes de zones amb alta incidència d'incendis forestals de sis comunitats autònomes, 53 d'ells a la Comunitat Valenciana (24 a València, 22 a Alacant i 7 a Castelló). Els informa que farà un seguiment de la seua actuació en aquesta matèria i no descarta obrir una "investigació penal concreta" si no compten amb un pla de prevenció d'incendis per a aquestes àrees i torna a produir-se un sinistre.
De juliol a gener, a penes un 25% ha respost per assenyalar que disposa d’un pla de prevenció. Un total de 47 municipis el té en tramitació; 13 compten amb un pla però està antiquat i l'estan actualitzant. La resta, o no té pla o bé no han respost.
El fiscal de Medi Ambient i Urbanisme, Antonio Vercher, "alerta" d'aquesta manca i demana que "facen efectives" les actuacions de prevenció a les quals obliga la normativa d'incendis forestals. Si en un incendi en sòl forestal es detecta que el municipi al qual pertany no disposava d’un pla de prevenció, això podria considerar-se una causa de l'incendi.
Els objectius d'aquests plans són reduir la probabilitat que succeïsca un incendi; minimitzar els temps de detecció i resposta davant de l'extinció i reduir la perillositat de l'incendi forestal una vegada produït.
Més llegit
-
Reobrin les carreteres de l'interior nord afectades per la neu
-
El gran sopar de la nit de Nadal: una tradició castellana que va arribar amb la televisió
-
Cúmul d'incendis l'endemà de Nadal: tres declarats en vivendes a l'Horta Sud i Albaida en les últimes hores
-
El dia de Nadal deixa més de 200 l/m² en punts de la Marina i la Safor
-
Detenen un jove per agredir sexualment una dona mentre esperava el tramvia a València
-
Avís taronja per pluges de fins a 100 l/m² al litoral nord d’Alacant i sud de València