Una falla de tarongers arrancats per a denunciar a Algemesí l'escasa rendibilitat agrària
Un llaurador planta un “monument” amb els arbres que, segons AVA, ha hagut de tallar pels “preus ruïnosos” al camp.
Una falla de tarongers arrancats. És el particular “monument” al que ha pegat foc aquest dimarts un llaurador d’Algemesí (Ribera Alta) per a denunciar l’escasa rendibilitat agrària que travessa el camp valencià i que aboca a molts agricultors a arrancar els seus cultius. Ismael Navarro ha tallat els tarongers, els ha amuntonat en la seua parcela i aquest matí, coincidint amb les dates tradicionals de la setmana fallera, els ha botat foc.
L’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-Asaja) ha recolzat aquesta simbòlica acció que, des del punt de vista del sindicat agrari, “escenifica la greu crisi de rendibilitat que travessen els agricultors i ramaders valencians”. Afigen que centenars llauradors com Navarro “han decidit deixar de cultivar el seu camp, fonamentalment els preus ruïnosos de les últimes campanyes”.
Amb aquest propòsit, s’ha fet una crema controlada d’un gran muntó d’arrels, troncs i fulles de tarongers que, de manera similar a un monument faller, estaven envoltats de cartells que, com si es tractara de la crítica fallera, denunciaven la situació límit de l'agricultura valenciana.
Més llegit
-
La Generalitat convocarà en 2026 una oferta pública d’ocupació de més de 2.600 places
-
Avís groc: tornen les pluges al migdia i es prolongaran fins dimecres
-
Nou episodi de pluges generals
-
Almenys quatre accidents alentixen el trànsit en carreteres de València i Alacant
-
Un enginyer confirma que a les 20:41 hores va alertar la Generalitat i la CHX del desbordament de la presa de Buseo
-
Rosalía Mayor, presidenta substituta del consell d'administració d'À Punt