Les estrenes de la iaia esplèndida de Llombai
Molts xiquetes i xiquetes han gaudit aquest dia de Nadal de les estrenes i els regals que els ha portat el Pare Noel
Aquest dia de Nadal la il·lusió dels xiquets i xiquetes torna a ser la protagonista un any més en una de les jornades més familiars del calendari. A la Comunitat Valenciana la xicalla, amb les butxaques plenes de les estrenes que els seus iaios i iaies els han donat la Nit de Nadal, celebra aquest dia de festa obrint regals i jugant al carrer.
En moltes cases valencianes hi ha el costum que els infants reben les estrenes el dia de Nadal o l'endemà, el segon dia de Nadal, i els més menuts recorren les cases dels familiars per a arreplegar-ne.
Estrella Bonafé, veïna de Llombai (Ribera Alta) de 81 anys ha optat per repartir les estrenes el dia de Nadal, com ha fet sempre. Estrella té quatre fills i tres filles, cinc nets i dues netes i enguany ha volgut innovar improvisant una pluja de bitllets de 50 euros.
De vegades els avis i àvies regalen les estrenes com a premi després que els nets o netes canten algunes nadales o els facen alguna actuació simpàtica.
El dia de Nadal és, a més, el temps per a disfrutar dels joguets que el Pare Noel ha portat amb el seu trineu des del llunyà pol Nord. Aquest matí els infants s'han alçat prompte per a descobrir les sorpreses nadalenques davall de l'arbre o a la llar després d'una nit de nervis intentant adormir-se prompte per a no destorbar el treball del Pare Noel.
Més llegit
-
Assassinada una infermera per l’exparella al centre de salut de Benicàssim
-
‘Xino Xano Ibèric’ entrevista en el Montseny a valencians que canviaren la Comunitat per Catalunya
-
La Generalitat estudia la construcció de dos estacions d'autobusos a València per a reemplaçar l'actual
-
Joves fan cua durant tres nits per a optar a huit àtics de VPO a Alzira
-
Un virulent incendi crema almenys quatre vivendes en un bloc d'edificis a Alacant
-
El públic desencadena l’apocalipsi en l’obra immersiva del Centre d’Art Hortensia Herrero