Espanya tindrá 3 milions addicionals per a atendre els immigrants
La Comissió Europea els ha concedit en qualitat d'"ajuda d'emergència" i se sumen als 26,5 milions que ha rebut al juliol.
La Comissió Europea ha concedit a Espanya tres milions d'euros per a l'assistència d'emergència als immigrants que arriben a les costes i s'ha mostrat disposada a "facilitar l'assistència financera o tècnica quan siga sol·licitada".
Així ho ha traslladat el comissari europeu d'Immigració, Dimitris Avramopoulos, que s'ha reunit a Madrid amb la vicepresidenta del govern central i els ministres d'Afers Exteriors, Interior i Treball, Migracions i Seguretat Social.
La partida anunciada este divendres se suma a l'ajuda inicial de 26,5 milions que va adjudicar la CE a Espanya al juliol, i servirà principalment per a augmentar la quantitat d'efectius de la Guàrdia Civil en la frontera sud espanyola.
Avramopoulos ha felicitat Espanya per la gestió de l'Aquarius i ha garantit tot el suport necessari per part de la Comissió Europea. Així mateix, ha incidit en la importància de col·laborar i de treballar de forma conjunta, i ha assegurat que la migració és una de les prioritats en l'agenda europea.
La reunió s'ha centrat en l'increment de la pressió migratòria, amb unes xifres d'arribades que ja superen les 22.000, més que en tot 2017. Per aquest motiu, la CE també s'ha compromés a concedir 55 milions d'euros per a programes de gestió de fronteres al Marroc i Tunísia que ja estan aprovats pel Fons Fiduciari d'Emergència de la UE per a l'Àfrica.
Més llegit
-
Detenen un metge d’un centre de salut de Cullera per agressió sexual a dos pacients
-
Calculadora de sou | Cobres molt o poc respecte a la mitjana de la població valenciana?
-
Les localitats idònies per a vore l'eclipsi total de sol es preparen per al repte logístic
-
Detingut per matar un fontaner que li va fer un empastre durant una reforma al barri del Xenillet de Torrent
-
Els preus a Espanya es disparen al 3,3% per la pujada dels carburants després d'esclatar la guerra al Pròxim Orient
-
Catalá, després que un jutge demane canviar de lloc els festivals i concerts de la Ciutat de les Arts: "Garantirem el dret al descans"