Espanya alça el confinament de les aus de corral cinc mesos després
El Ministeri d’Agricultura ha pres la decisió després que s'haja constatat l'absència de casos en aus silvestres i davant la previsió de la pujada de temperatures
El Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació ha alçat per complet el confinament preventiu a les aus de corral, establit des de novembre, per a evitar el contagi de grip aviària davant l'evolució favorable de la situació epidemiològica i la previsió de pujada de les altes temperatures. Així ho arreplega una orde del departament publicada en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) este dijous i que entra en vigor hui mateix.
El Ministeri ha pres la decisió després de constatar l'absència de casos en aus silvestres i davant la previsió de la pujada de les temperatures, però mantenint l'aplicació de les eines de gestió del risc espacial d'incursió i presència del virus a Espanya.
En un comunicat, Agricultura ha destacat "l'eficàcia" de l'adopció d'estes mesures perquè, des de l’entrada en vigor, només s'han vist afectades per la grip aviària a Espanya dos granges de gallines a Lleida —el desembre de 2025 i gener de 2026—, "malgrat l'alt risc" per "l'elevat nombre de casos detectats en aus silvestres".
El passat 1 d'abril, el ministeri ja va decretar l'alçament parcial del confinament d'aus de corral, si bé es va mantindre en les zones considerades d'especial risc i vigilància, especialment amb aiguamolls, que comprenien 1.201 municipis de totes les comunitats autònomes, incloent-hi Ceuta i Melilla.
Els focus en granges
Des de l'1 de juliol de 2025 s'han comptabilitzat a Espanya setze focus de grip aviària en granges de producció; l'últim, el passat 13 de gener a la província de Lleida.
Espanya ja ha sigut declarada, des del passat 10 de febrer, país lliure de grip aviària d'alta patogenicitat (IAAP) per l'Organització Mundial de Sanitat Animal (OMSA), si bé es mantenien les mesures de prevenció com el confinament de totes les aus de corral per la situació d'alt risc a causa dels moviments d'ocells migradors des de zones d'Europa amb alta incidència de la malaltia.
Més llegit
-
Un tauró ferix greument un jove d’Alacant en una lluna de mel a les Maldives
-
L'Agència Tributària activa les deduccions valencianes en Renda Web per a les declaracions del 2025
-
Un estudi desaconsella exposar els nounats al sol darrere de les finestres per a previndre la icterícia
-
Jean-Michel Jarre, primer artista que trasllada el concert previst a la Ciutat de les Ciències després de la sentència
-
Entra en vigor la rebaixa de la jornada setmanal a 35 hores per als empleats de l'Administració de l'Estat
-
Victòria Rosselló declara al jutjat de la dana: "La informació permetia avisar la població amb temps per a protegir la vida"