"Erasmus" valencians busquen desesperadament pis a Itàlia
Les immobiliàries els tanquen la porta i hi ha desenes de joves afectats. Les universitats demanen als estudiants que no viatgen sense tindre l'allotjament tancat
IItàlia és una de les destinacions preferides per als "erasmus" espanyols; de fet, un de cada cinc la trien. El problema és que les immobiliàries no els volen.
A un grup d'"erasmus" valencians a Itàlia els està resultant impossible trobar lloguer. Les immobiliàries italianes els deixen amb un pam de nas i hi ha desenes de joves en aquesta situació.
Se les apanyen com poden. Cada dia dormen en un lloc diferent i han d'anar amb la maleta fins i tot a classe. Estan desesperats, busquen allotjament a diferents ciutats d'Itàlia i sembla missió impossible.
Marcial és de Tavernes de la Valldigna (Safor) i Maria d'Alboraia (Horta Nord). Han arribat fa una setmana a Torí, ja han començat les classes i encara van amb les maletes a l'esquena. Peregrinant de pensió en pensió, apartaments, un llit prestat i res definitiu. En aquesta ciutat és difícil trobar allotjament.
El mateix problema té Rubén, de Castelló de la Plana. Està a Roma per a estudiar Economia i de moment viu en una pensió. Històries que es repeteixen. Com les que han arribat a través de les xarxes sobre un grup de 70 "erasmus" més que han dormit a l'estació de tren de Ferrara, per falta d'allotjament.
Per a evitar-les, des de les universitats demanen als estudiants que no viatgen sense tindre l'allotjament tancat.
Més llegit
-
La Comunitat Valenciana entra este dilluns en el pic de l’episodi de calor
-
El CGPJ obri expedient al jutge Peinado per les al·lusions a la policia per a justificar la retirada del passaport a Begoña Gómez
-
El conseller de Sanitat i el sindicat CESM-CV confien a tancar un acord per a la jornada de 35 hores
-
La CHX garantix l'abastiment d'aigua de València amb el final de les reparacions pels danys causats per la dana en el canal Xúquer-Túria
-
Detingut a Paterna el soci d'una empresa fotovoltaica per estafar a Alacant més de 7.500 euros
-
Un jutjat investiga l'agressió d'un policia a una docent jubilada a València
Més vist
Més escoltat
-
23.06.2026 | Les notícies del migdia
-
22.06.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
22.06.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Juanvi Badía i la nova etapa de La Alegria de la Huerta i el grup Mercabanyal
-
23.06.2026 | 90 minuts
-
22.06.2026 | Les notícies del migdia
-
22.06.2026 | L'hora de la cultura | “El Pretext”, amb Arturo Orrico