Empatia i serenitat: les claus darrere de l’èxit de la campanya de Carlos San Juan
Aquest metge jubilat ha aconseguit captivar joves i majors, els mitjans i els polítics en la seua lluita per una banca més humana
Què té Carlos San Juan, l’impulsor de la campanya “Soc major, no idiota”, per a haver aconseguit canviar la situació de la gent major amb els bancs en només un dia?
À Punt Notícies ha parlat amb José Beltrán, professor de Sociologia de la Universitat de València, per analitzar les claus d'aquest èxit. Segons Beltrán, una de les claus és que San Juan “ha tingut una gran capacitat d'empatia, i ha dut a terme una protesta de serenitat”. Així, l’expert considera que el metge valencià jubilat ha creat una marca molt potent, amb la qual ha aconseguit un inqüestionable suport popular referendat per 600.000 firmes, la majoria de gent jove, així com el clamor popular de la gent major.
No només és un fenomen social, sinó també mediàtic i polític. Segons afirma el sociòleg Beltrán, San Juan és “un gran comunicador” i a més “els mitjans han sabut gestionar el missatge, creant una aliança perfecta”.
Per casualitat, per telèfon o amb cita prèvia, aquest jubilat ha aconseguit reunir-se amb alcaldes, consellers i fins i tot ministres, que s’han fet la foto. Potser el fenomen d’aquest home passe, però la seua revolució serena per humanitzar la banca ja no té marxa arrere.
Més llegit
-
Mor la dona que va estar retinguda per la seua parella dotze dies a Llíria
-
Rescaten dos homes mentre feien senderisme al Puigcampana, a Finestrat, en plena onada de calor
-
Emergències alerta de set incendis forestals en poques hores
-
La Comunitat Valenciana envia més de 130 efectius i 18 camions als incendis de Castella i Lleó
-
La Comunitat Valenciana viu una nit infernal amb desenes de municipis a quasi 30 °C i registres de rècord
-
Detenen el responsable d'un hotel de Benidorm per extorsionar i assetjar laboralment els empleats