Emergències emet un avís especial per forta pluja i temporal marítim des del dilluns
Recorden a la ciutadania que han d'evitar l'estacionament i retirar els vehicles de zones susceptibles d'inundar-se, com poden ser llits secs, ribes de rius i barrancs
El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha emés este dissabte un avís especial per l'episodi de temporal marítim, les precipitacions fortes i les ratxes intenses que s'esperen que afecten la Comunitat Valenciana a partir de dilluns a la vesprada.
Així ho ha informat Emergències en un missatge en el seu perfil de la xarxa social X, en la qual ha recomanat extremar la vigilància i la seguretat, així com parar atenció a les actualitzacions d'avisos. L'episodi portarà un temporal marítim amb ratxes molt fortes, precipitacions localment fortes o molt fortes i molt persistents, així com nevades copioses en zones de muntanya.
El Centre de Coordinació d'Emergències ha indicat que l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha emés un avís especial en el qual s'advertia de l'arribada d'una dana sobre la Península a partir de dissabte a la vesprada i que propiciarà la formació de la borrasca Harry sobre l'àrea mediterrània al començament de la setmana que ve.
Segons Aemet l'episodi en territori valencià pot produir danys en passejos marítims i zones litorals i caigudes de branques o d'arbres i elements arquitectònics vulnerables o en mal estat, mentre que la pluja pot provocar crescudes i inundacions locals, especialment en zones baixes.
Així mateix, l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències recomana als municipis i organismes amb competències en la gestió de les emergències que mantinguen la necessària atenció i seguiment de tots els avisos que emeta estos dies el Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat, amb la finalitat d'activar amb antelació els seus protocols d'actuació i establir les pertinents mesures preventives en els seus respectius àmbits.
Emergències també comenta que és "molt important" la participació dels municipis en el seguiment, sobretot en els llits en què es duen a terme treballs de reparació i restauració dels danys ocasionats a causa de la dana del 29 d'octubre de 2024, per la presència de persones i maquinària pesant que potser s'hauria d'evacuar.
Entre altres recomanacions, es demana recordar a la ciutadania que han d'evitar l'estacionament i retirar els vehicles de les zones susceptibles d'inundar-se, com poden ser llits secs, ribes de rius i barrancs, perquè encara que no hi haja precipitacions en eixe lloc poden donar-se avingudes sobtades i arrossegar vehicles i persones.
Més llegit
-
Mor un jove de dènou anys després d’ofegar-se mentre menjava fruita a la platja de Sant Joan, Alacant
-
Emergències emet un avís especial per forta pluja i temporal marítim des del dilluns
-
Inquietud entre les persones amb marcapassos per les noves balises de trànsit
-
Un incendi de caravanes al càmping del Perelló obliga a reallotjar dos famílies
-
Ni mòbils ni xatbots: la UPV aplica detectors durant els exàmens per a fer front als tramposos
-
Consulta el calendari pirotècnic de les Falles de València del 2026