Educació publica una resolució en compliment de la sentència que retorna aules concertades de batxillerat
Es reconeix el dret del col·legi El Pilar a renovar el concert sol·licitat per a 8 unitats.
La Conselleria d'Educació ha publicat aquest dimecres en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) una resolució que dona compliment a una de les sentències que ordena la devolució del concert de batxillerat a alguns centres de la Comunitat Valenciana. La resolució, que signa el conseller d'Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, es refereix a la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) a instàncies d'un recurs de l'Associació de Pares d'Alumnes del Col·legi Nostra Senyora del Pilar de València.
El maig de 2017, la Conselleria d'Educació va decidir atorgar el concert al col·legi El Pilar de tres unitats de batxillerat en primer curs i quatre en segon, una de les quals amb caràcter provisional. Contra aquesta decisió, es va interposar un recurs que va donar lloc a un procediment en el qual, com a mesura cautelar, es va donar com concertada la unitat de primer curs de batxillerat fins que es resolguera l'assumpte.
El maig de 2018, el recurs va ser estimat i es va reconéixer com a situació jurídica individualitzada el dret del centre demandant a renovar el concert sol·licitat per a huit unitats de l'etapa de batxillerat per al període comprés entre els cursos escolars 2017-2018 a 2020-2021, amb les conseqüències econòmiques inherents a aquesta declaració. La Generalitat va recórrer contra aquesta sentència en cassació davant el Tribunal Suprem, però les al·legacions van ser desestimades l'octubre de 2020. Per tot això, l'administració acorda executar la sentència del TSJCV que reconeix el dret d’El Pilar a la renovar el concert.
Soler: “Es renovaran tots els concerts en disputa”
Recentment, el secretari autonòmic d'Educació, Miguel Soler, ha dit que, de moment, en aplicació de les sentències, “es renovaran tots els concerts en disputa” fins al curs 2025-2026. Soler ha precisat, en aquest sentit, que es tracta d'un percentatge molt xicotet: “Només es van reduir aquelles aules que es van considerar no imprescindibles per a garantir l'oferta en eixa etapa. En FP, que tampoc és obligatòria, no s'ha produït aquest debat perquè creem que cal continuar ampliant l'oferta tant en la pública com en la concertada”, asseverava.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
Avís especial per dana dissabte al nord de Castelló i València, amb possibles tronades fortes i graníssol
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any
-
Els estudis de matemàtiques i de medicina, els que tenen les notes d’accés més altes
-
Avisos per tempestes molt fortes dissabte
-
Mor un home després de caure un camió sobre una casa a Finestrat