Educació podrà eximir del requisit del màster de Formació Pedagògica per a cobrir les vacants d'Informàtica
Aquesta mesura extraordinària busca pal·liar una problemàtica que afecta també altres autonomies
La Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació podrà eximir de manera transitòria del màster de Formació Pedagògica el professorat per a cobrir les vacants de les assignatures d’Informàtica i Sistemes i Aplicacions Informàtiques.
Aquesta autorització extraordinària, adoptada en el darrer ple del Consell, s'ha pres arran de les dificultats detectades per a poder cobrir aquestes places a causa de la falta de docència especialitzada.
En els últims mesos la conselleria ha adoptat diferents mesures que han aconseguit reduir aquesta situació, com ara l'enviament de correus electrònics a les persones integrants de les borses actuals als qui no van superar el procés selectiu d'oposició, a les persones integrants d'altres borses de personal docent que tenen la titulació adequada per a impartir aquestes especialitats o la tramitació d'una convocatòria d'urgència d'obertura de borsa extraordinària.
Crida per a atraure alumnat
A més, des de les direccions de Personal Docent i d'Universitats es va fer una crida per a la captació de l'alumnat que ha cursat el màster de Formació Pedagògica amb la finalitat que participara en els processos d'adjudicació d'aquestes especialitats.
Aquest problema no afecta únicament la Comunitat Valenciana, sinó que també es registra en altres autonomies com Extremadura, La Rioja, Castella-la Manxa, Canàries, Múrcia, Andalusia, Castella i Lleó, Madrid, Aragó, el País Basc, Galícia i Catalunya.
És per açò que el mes d'octubre representants de l’executiu valencià es va reunir amb aquestes comunitats autònomes per a fer un front comú i es va sol·licitar al Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports la convocatòria extraordinària de la comissió de personal de la Conferència d'Educació. Ara per ara, segons informa la Generalitat, no s’ha rebut cap resposta.
Així doncs, amb l'acord del Consell, la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació podrà habilitar, de manera transitòria, el personal que es trobe cursant els estudis de màster o que establisca un compromís de fer-lo en els dos pròxims cursos acadèmics. D'aquesta manera, la conselleria podrà adjudicar vacants o substitucions a docents d’ambdues especialitats.
Més llegit
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Commoció a Calp per la mort d'un bebé de 20 dies atropellat per un cotxe aparcat que s'ha esgolat carrer avall
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar
-
Se suspén la demolició de les casetes de la platja de Babilònia de Guardamar del Segura
-
La direcció d’À Punt interposarà accions legals en el jutjat per la sostracció del vídeo del Cecopi