Educació anuncia un pla per a millorar i modernitzar els centres d’educació especial
La conselleria s’ha compromés a garantir que totes les instal·lacions siguen accessibles per a persones amb discapacitats
La Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació ha anunciat que treballa en l’elaboració d’un pla estratègic d’infraestructures per a centres d’educació especial que permeta millorar i modernitzar les instal·lacions.
Així s’ha acordat recentment amb les direccions dels centres després d’una reunió del director general d’Infraestructures Educatives, Rafael Valcárcel, i la directora general d’Innovació i Inclusió Educativa, Xaro Escrig. Esta trobada ha sigut un punt de partida per a avançar en la contextualització del desenvolupament del pla.
La col·laboració entre les direccions generals parteix de l’estat actual en el qual es troben els 29 centres d’educació especial de la Comunitat Valenciana que requereixen actuacions personalitzades a les necessitats de l'alumnat.
Escrig ha assenyalat que és molt important comptar amb la direcció dels centres per a elaborar este pla perquè “coneixen el dia a dia i són conscients de les característiques que ha de tindre la instal·lació per al seu alumnat”. La conselleria també vol fomentar la participació de famílies, docents i personal administratiu en la planificació i execució de les millores.
D’esta manera, els directors podran presentar les seues propostes sobre obres i adequacions que consideren necessàries en els centres, tant noves com de renovació. Això inclourà millores en aules, espais comuns, àrees de teràpia i accessibilitat.
Així mateix, des de la conselleria s’invertirà en tecnologia educativa i equipament especialitzat per a donar suport al professorat i millorar l’experiència de l’alumnat. Això inclou aules digitals, equips de teràpia i recursos adaptats.
El pla es compromet a garantir que totes les instal·lacions siguen accessibles per a persones amb discapacitats i, per a fer-ho, s’implementaran rampes, ascensors i altres solucions per a facilitar la mobilitat.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part