Els dotze restaurants del Passeig Marítim de València podran tindre terrasses en la primera planta
L’Ajuntament aprovarà este dimecres un pla d’ordenació amb el qual pretén modernitzar i homogeneïtzar els edificis amb qualificació d’elements singulars
Els dotze restaurants que compten amb la qualificació d'elements singulars del Passeig Marítim de València podran utilitzar la primera planta dels edificis com a restaurant, segons la modificació puntual del Pla especial d'ordenació d'este passeig que s'aprovarà dimecres. Amb estes modificacions, segons fonts municipals, els establiments podran fer servir la primera planta dels edificis com a restaurant, de manera que s'amplia la superfície de les instal·lacions i l'ocupació màxima edificada passa a ser de 229,30 metres quadrats, tal com permet el Ministeri en la sol·licitud de nova concessió per als restaurants.
Amb això es millora el disseny dels restaurants i es permet una coberta amb plans inclinats, una terrassa superior amb 144 metres quadrats coberts i tancats de vidre de sòl a sostre en un 70% del seu tancament i els 85 metres quadrats restants serà una terrassa descoberta.
La intenció és adaptar les normes urbanístiques al nou projecte d'edificació per als dotze restaurants que compten amb la qualificació d'elements singulars, de manera que es modernitzen i s'homogeneïtzen en la seua composició. Segons ha explicat el regidor d'Urbanisme, Habitatge i Llicències de l'Ajuntament, Juan Giner, este canvi en el planejament permetrà millorar la imatge dels edificis dels restaurants del passeig, una demanda que estava sobre la taula i que tant el veïnat com els gestors dels restaurants estaven sol·licitant.
D'altra banda, els nous edificis estaran sobreelevats del sòl a una altura de 50 centímetres per a fer front a la pujada progressiva del nivell de la mar i per a evitar inundacions en l'època de temporals marítims o de grans tempestes; tot sense augmentar els volums permesos per la demarcació de Costes del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.
Més llegit
-
Presó per a un conductor que va atropellar mortalment una dona a Carlet i va fugir del lloc dels fets
-
La jutgessa de la dana cita a declarar Susana Camarero com a testimoni el pròxim 10 de juny
-
Aldama situa Pedro Sánchez en "l'escalafó u" de la "banda organitzada" de suposades comissions participada per Ábalos i Koldo
-
Un accident a la V-30 a Xirivella causa vora cinc quilòmetres de retenció
-
El Congrés tomba el decret de pròrroga dels lloguers amb els vots en contra del PP, Vox i Junts
-
Un accident a la CV-30 en direcció al port de València provoca 5 km de retencions