Diversity València: festival o “estafa”?
La Unió de Consumidors parla d’una probable estafa i sospita “que tot estava molt ben orquestrat”
La Unió de Consumidors considera que el festival Diversity València, que es va cancel·lar l’11 de juliol, podria tractar-se d’una estafa. “Teníem sospites que hi havia una mala praxi i probablement siga una estafa”, afirma el secretari de l’associació, Vicente Inglada.
L'empresa promotora del festival, Merci Entertainment Espanya, s'ha declarat en concurs de creditors, no respon a les reclamacions de les persones afectades i creix l'allau de denúncies perquè tornen els diners de les entrades, que tenien un cost entre 80 i 1.200 euros.
Deu dies abans de la celebració, l'empresa va cancel·lar el festival al·legant que no podia garantir la seua realització “amb les condicions necessàries per al correcte desenvolupament”. Una setmana després l'empresa estava liquidada i en concurs de creditors, deixant poques opcions al consumidor per a recuperar els diners.
"Després de procediments judicials similars, malauradament els condemnats es declaren insolvents i la gent no recuperarà mai els diners", afirma Inglada, que afegeix que "les dates són molt justes i això ens fa sospitar que tot estava molt ben orquestrat i preparat”.
Pilar Jurado, membre d’una plataforma en què s’han agrupat més de 1.200 afectats, assegura que serà molt difícil recuperar els diners “fins i tot a través de la vida judicial” i denuncia que Seetickets, la principal plataforma de venda de les entrades, “es desentén, al·legant que la promotora no ha entregat els fons necessaris” per a la devolució.
Ana Pedro, resident a Lisboa, va planificar-se les vacances per a assistir al festival i ha perdut els 256 euros de l’import de les entrades, a més dels vols per a arribar a València i les despeses de l’allotjament.
Ara, ambdues demanen responsabilitat institucional tant a la Generalitat com a l'Ajuntament de València.
Diversity València pretenia convertir-se, amb una cinquantena d’actuacions, algunes de primer nivell com Christina Aguilera i Karol G, en un dels festivals més ambiciosos de l’estiu. Una celebració musical que la Unió de Consumidors diu no haver-se celebrat per, simplement, ni existir.
Més llegit
-
Maten més de 600 animals amb verí i ceps il·legals: hi ha 62 detinguts i investigats
-
La cap de l'112 assegura que la delegació del govern espanyol li va demanar que enviara l’ES-Alert a les 18:35 hores del 29-O
-
Minut a minut | Un any de la pitjor catàstrofe a la Comunitat Valenciana
-
À Punt programa este dimecres un especial de 17 hores en directe per a retre homenatge a les víctimes en el 1r aniversari de la dana
-
El calendari laboral del 2026 inclourà nou festius comuns a Espanya
-
La Diputació de València acusa Josep Maria Àngel d'estafa per falsificar un títol universitari
Més vist
Més escoltat
-
28.10.2025 | 90 minuts
-
28.10.2025 | Cadena de valor | La vivenda, l’absentisme i els nous reptes econòmics
-
28.10.2025 | 'Criatura Múltiple': poesia en imatges
-
28.10.2025 | ContrÀpunt
-
28.10.2025 | L'hora de la cultura
-
28.10.2025 | Mario Blanch ens presenta "El meu poble", un tema en record de les víctimes de la dana