Diverses aerolínies eviten sancions econòmiques gràcies a un acord amb Consum
Les companyies no disposaven de telèfon d'atenció al client o, si en tenien, era de difícil accés
El Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 ha resolt mitjançant acord diversos expedients que va obrir durant la passada legislatura a aerolínies que no disposaven de telèfon d'atenció al client o, si en tenien, era de difícil accés. Les companyies, segons informa hui el ministeri, han assumit la seua responsabilitat i han subscrit una sèrie de compromisos de no reiteració, per la qual cosa els expedients han acabat sense sanció.
El cas es remunta a juliol de 2023, quan la Subdirecció General d'Inspecció i Procediment Sancionador va obrir diversos expedients sancionadors a companyies com Iberia, Air Europa, Volotea o easyJet. La normativa vigent indica que el telèfon d'atenció ha de ser accessible a tots els consumidors i que ha de tindre caràcter gratuït, és a dir, han d'usar els prefixos 800 o 900.
Algunes d'aquestes aerolínies s'han compromés a tindre actiu aquest servei i a permetre que es verifique el compliment d'aquesta obligació. Consum, però, manté oberts diversos expedients.
Facua critica "l'extrema laxitud" del ministeri
Facua-Consumidors en Acció ha criticat "l'extrema laxitud" del ministeri amb els expedients incoats després d'una sèrie de denúncies presentades per aquesta plataforma des de gener de 2021. Emfasitzen que les empreses s'han saltat la legislació durant més de tres anys i han obligat "multitud de consumidors a realitzar desemborsaments econòmics que no havien d'assumir per a contactar amb elles telefònicament".
L'organització alerta que es llança al mercat un missatge "molt perillós i perjudicial" per als interessos dels consumidors, i és que les empreses que se salten la legislació de consum "poden fer-ho sense por de ser sancionades si quan les enxampen es comprometen a deixar de fer-ho".
Més llegit
-
El migrant apallissat a Tavernes de la Valldigna evoluciona favorablement després que l’hagen operat de la mandíbula
-
Comença la campanya de vacunació coincidint amb l'augment de contagis dels virus respiratoris
-
MAPA | Els tres municipis amb la cistella de la compra més barata d'Espanya són valencians
-
El València Basket conquista la quarta Supercopa d'Espanya
-
Les víctimes de la dana es concentren per primera vegada a Alacant per a exigir que Mazón entregue l’acta de diputat
-
El Sindicat de Llogateres convoca una concentració a la plaça de l’Ajuntament de València en defensa del dret a l’habitatge
Més vist
-
Gala d'elecció de les corts d'honor de les Falles del 2027
-
27.09.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
27.09.2026 | La plaça
-
Terra de festes | Jacarilla, La Vilavella i Vallanca
-
FOTOGALERIA: Estes són les xiquetes que aspiren a convertir-se en fallera major infantil de València
-
FOTOGALERIA: Elles són les tretze candidates a fallera major del 2027