Dimiteix la vocal progressista del CGPJ Concepción Sáez davant de "la insostenible" situació de l'òrgan
La vocal ha traslladat la seua decisió al president interí del Consell, Rafael Mozo, a través d'una carta
La vocal progressista del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) Concepción Sáez ha presentat la seua dimissió davant de la situació "insostenible" de l'òrgan, segons ha avançat Eldiario.es i han confirmat fonts de l'òrgan de govern dels jutges. La vocal ha traslladat la seua decisió al president interí del Consell, Rafael Mozo, a través d'una carta. Segons les citades fonts, Sáez portava valorant la dimissió des de fa almenys dos mesos.
El CGJP hauria d'haver-se renovat el 4 de desembre del 2018, quan va expirar el mandat de cinc anys de les seues vint vocals, però la incapacitat de PP i PSOE per a arribar a un acord ho ha impedit, després de diversos intents.
L'actual CGPJ es va conformar el 4 de desembre del 2013 amb vint vocals que actualment són dèsset, després de la dimissió de Sáez, perquè en aquests nou anys un d'ells, Rafael Fernández Valverde, s'ha jubilat, i una altra, Victoria Cinto, va morir. A això se suma la dimissió de Carlos Lesmes com a president del Consell i del Tribunal Suprem (TS) el passat 9 d'octubre, precisament per a forçar la renovació. A més, la situació podria empitjorar perquè el president interí de l'òrgan, Rafael Mozo, també es jubilarà l'any vinent.
Més llegit
-
Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi declarat en una zona de difícil accés a Polop
-
La Policia busca un home de 23 anys acusat de matar al padrastre al barri de Sant Isidre de València
-
L'informe PISA situa els alumnes de la Comunitat Valenciana a la cua d'Espanya en competències en matemàtiques, ciències i lectura
-
À Punt retransmet en directe les Festes de la Mare de Déu de la Salut d’Algemesí
-
Tempestes i descens tèrmic per a deixar enrere la calor d'estiu
-
Avís taronja per màximes de 40 graus este dimarts al sud de València