Dilluns de Pasqua: dia d’esmorzar mona i volar el catxerulo
A gran part del territori, aquest dilluns es menja el dolç pasqüer de què ja gaudien els romans per a celebrar i donar la benvinguda a la primavera
En molts municipis valencians, Dilluns de Pasqua és el gran dia per a esmorzar la tradicional mona. De bon matí, moltes famílies passen pel forn per a comprar aquesta delícia pasqüera que originalment els romans van introduir a tot Europa per a celebrar i donar la benvinguda a la primavera.
D'acord amb la tradició, s'ha d'acudir a un paratge natural per a, amb la família i els amics, dir allò d'"ací em pica, ací em cou, i ací et trenque l'ou" i entre riures —i algun plor puntual a causa de l'impacte de la closca— gaudir d'un dolç tan típic d'aquestes dates.
El canvi d'oratge per a la setmana de Pasqua ha permés no només menjar-se la mona a l'aire lliure, sinó també fer altres activitats pasqüeres com volar el catxerulo.
A Benidorm (Marina Baixa), milers de persones han celebrat aquest dilluns la tradicional trobada organitzada per l'Associació de Penyes Verge del Sofratge. Enguany, però, han acudit al parc de la Séquia Mare dilluns i no diumenge, com és costum, perquè la pluja els va obligar a ajornar el dia de mona.
Més llegit
-
Un mort i tres ferits en un tiroteig a Alzira arran d'una disputa familiar
-
L’Imserso entra en crisi: els hotels de Castelló alerten que el programa ja no els compensa
-
Detenen un home de 85 anys per la mort violenta de la seua exnora de 47 a Madrid
-
Mor una dona després de patir un accident amb un quad en una zona forestal de la Vall d'Uixó
-
La rebel·lió dels joves no és suficient
-
Els tests de covid es disparen a les farmàcies amb l'arribada de setembre