La DGT instal·larà 88 nous radars, la majoria de tram i en vies secundàries
Atenent el seu caràcter preventiu, s'anunciarà als conductors que hi ha controls en panells i a través de senyalització vertical circumstancial quan la via no dispose d'aquests panells
La Direcció General de Trànsit (DGT) instal·larà aquest any 88 nous radars, dels quals el 60% seran de tram i la majoria es col·locarà en carreteres convencionals, on es produeixen set de cada deu accidents mortals cada any.
Uns radars que, segons ha explicat el subdirector general de Gestió de la Mobilitat de la DGT, Francisco José Ruiz, contribuiran al fet que el conductor tire més de fre, perquè aquest factor va estar present en 211 sinistres amb morts l'any passat.
"Aquestes xifres demostren que el compliment dels límits de velocitat no sols és una obligació legal, sinó també una responsabilitat moral que contribueix a la seguretat viària", ha assegurat Ruiz abans d'explicar que la campanya es desenvoluparà des d'aquest dilluns i fins diumenge que ve, dia 21 d'abril.
Atenent el seu caràcter preventiu, s'anunciarà als conductors que hi ha controls, bé a través dels panells de missatge variable, bé a través de senyalització vertical circumstancial quan la via no dispose d'aquests panells.
El nivell de compliment del límit de velocitat en carreteres secundàries és del 43%
Segons el Projecte Europeu Baseline, el nivell de compliment del límit de velocitat en les carreteres secundàries és del 43%, un nivell baix, similar al que registra Bèlgica (46%).
Enfront d'aquest percentatge, en autovia el 63% dels turismes circulen a la velocitat permesa (valor alt en comparació amb altres països). En les autopistes baixa al 51% i en vies urbanes amb límit de 50 km/h, el nivell de compliment de la velocitat per part de turismes és d'un 65%, el tercer valor més alt dels 13 països amb els quals compartim límit.
Als carrers de 30 km/h el nivell de compliment és del 32%, el valor més alt dels tres països per als quals es disposa de dades.
Tots els vehicles matriculats nous a partir del pròxim 6 de juliol hauran d'incloure una sèrie de funcions de seguretat avançades, les denominades ADAS, entre les quals es troba l'assistent intel·ligent de velocitat (ISA), que mostra el límit de velocitat en la via per la qual se circula.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
La dana agrana les comarques del nord de València i de Castelló
-
València desallotja platges i tanca parcs i cementeris per l'alerta de pluja
-
Atenen una dona amb parada cardíaca després de rebre l'impacte d'un llamp a la Marina
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any
-
L'Aemet eleva l'alerta per pluges a nivell roig a Terol i Lleida