La DGT activa una campanya de control d'alcohol i drogues entre els conductors
Alerta que en els últims tres mesos hi ha un repunt de positius en substàncies estupefaents de fins al 50%.
La Direcció General de Trànsit (DGT) reforça aquesta setmana els controls sobre alcohol i drogues després de constatar durant els últims tres mesos un augment del percentatge de conductors que han donat positiu en substàncies estupefaents en els controls rutinaris, que ha passat d'un 35% l'any passat a un 50% el 2020. Segons explica l'autoritat viària en un comunicat, els casos positius de drogues en conductors després de produir-se un accident s'ha elevat del 19% al 23%.
Per a evitar que conductors que hagen consumit alguna substància psicotrópica circulen per la xarxa viària, la DGT ha activat del 7 al 13 de desembre una nova campanya de vigilància d'alcohol i drogues en la conducció. Tot i que coincideix amb un pont festiu en moltes comunitats autònomes, no ho és a la valenciana. Els punts de control, que farà la Guàrdia Civil amb la col·laboració de les policies locals, s'establiran en tota mena de carreteres i a qualsevol hora del dia. L'objectiu és dissuadir les persones que van al volant de conduir sota els efectes de l'alcohol o d'altres drogues. Les proves es realitzen amb totes les garanties de seguretat tant per al ciutadà com per a l'agent.
À Punt s'ha acostat a un dels punts de control habilitats a la Comunitat Valenciana, concretament a la V-31 o pista de Silla, per a comprovar com transcorre la faena dels agents. Un dels agents, Jairo Torres, ha explicat que de moment la majoria de conductors mostren una actitud col·laboradora.
Malgrat les especials circumstàncies d'enguany, en què la majoria dels dinars i sopars nadalencs no se celebraran a causa de les restriccions per la Covid-19, la DGT continua apostant per la conscienciació i la vigilància. El subdelegat del govern espanyol a València, Rafael Rubio, que ha visitat aquest dilluns el punt de control de la V-31, ha insistit en aquesta idea: “El consum augmenta exponencialment la capacitat de patir un accident. Cal evitar a tota costa eixe risc innecessari”, ha assenyalat.
Segons les últimes dades de la DGT, l'alcohol va ser la segona causa dels accidents mortals que es van produir l'any passat en tot Espanya (24%), només per darrere de la distracció. En total, més d'un terç dels de les persones que va perdre la vida al volant havia consumit alcohol o altres drogues.
Més llegit
-
Dos bombers forestals ferits i un càmping desallotjat per l'incendi de Tuéjar
-
Una investigació demostra que tots els camins no anaven a Roma, sinó a Bizanci
-
El juí a l'excúpula de Bancaixa per un forat de 750 milions per inversions a Mèxic comença amb la conformitat de diversos acusats
-
Avís taronja per a este dimecres a la vesprada en gran part de València i l’interior sud de Castelló per tempestes fortes
-
L'incendi de Tuéjar continua actiu però ja està "prou perimetrat" després de cremar vora 1.000 hectàrees
-
El cap de la unitat de bombers de Buñol que mesurava el Poio: "Ens va estranyar que ens retiraren"