Detingut un home que va abandonar el seu fill menor a Alacant i va tornar a Algèria
L'arrestat no tenia antecedents policials i ha sigut posat a disposició judicial
Agents de la Policia Nacional han detingut a València a un home de 49 anys, d'origen algerià, que va entrar al territori nacional a través del port de València, va abandonar el seu fill a la ciutat d'Alacant i va tornar al seu país d'origen amb la resta de la seua família.
La investigació va començar a final de l'any passat, quan els agents de la Unitat Central de Xarxes d'Immigració de València (UCRIF) van tindre coneixement d'un home d'origen algerià que havia accedit al territori nacional al costat de la seua dona i els seus dos fills a través del port de València. Pel que sembla, l'home s'havia desplaçat fins a la ciutat d'Alacant. Després de la desaparició del seu fill menor d'edat, va tornar al seu país d'origen amb la resta de la seua família sense notificar aquesta circumstància a les autoritats i abandonà, per tant, el seu fill en parador desconegut, han informat fonts policials.
Els agents van localitzar el menor abandonat, qui va ser auxiliat a les dependències de la Comissaria Provincial d'Alacant i posat a la disposició d'un centre de menors. Així, es va iniciar el procediment administratiu per a dur a terme la seua protecció i regularització a Espanya. En el transcurs de la investigació, i en col·laboració amb la Brigada Provincial d'Estrangeria i Fronteres d'Alacant, els policies van establir un dispositiu de cerca sobre el pare del menor.
Aquest va ser localitzat dies més tard a València, després d'haver tornat novament al territori nacional, per la qual cosa va ser detingut com a presumpte autor d'un delicte d'abandó d'un menor d'edat. El detingut, sense antecedents policials, ha sigut posat a disposició judicial.
Més llegit
-
Arriba a La Fe la màquina de protonteràpia donada per la Fundació Amancio Ortega, que començarà a funcionar en 2027
-
Desallotgen el Mercat Central de València per un incendi en el soterrani, extingit pocs minuts després
-
Amenaça de despreniments i risc en cas d'incendi, les conclusions de l'informe que ha tancat el Principal
-
La nova presidenta de l'AVL: "Seria desitjable una presència del 50% o més del valencià en l'ensenyament per a compensar la minorització"
-
Crema a Alzira una altra vivenda vinculada als detinguts pel tiroteig mortal a l'Alquerieta
-
Javier Aguirre ja està a València