Un home amb antecedents per violència de gènere mata la parella i la filla d'aquesta a Valladolid
L'home, que ja sigut detingut al domicili familiar, va ser denunciat el 2017 per una parella anterior
La Policia Nacional ha detingut a Valladolid un home com a presumpte autor de la mort de la parella, una dona de 45 anys, i la filla d'aquesta, de huit, fruit d'una relacio anterior. L'home, de 44 anys, té antecedents per violència de gènere de 2017, relatius a una altra parella.
Els agents s'han desplaçat al domicili familiar de matinada alertats pel germà de la dona, després que el presumpte autor dels fets l'avisara del doble homicidi. La policia ha trobat al lloc dels fets els cossos sense vida de les víctimes i l'agressor, que presentava ferides per arma blanca, presumptament fetes per ell mateix després de matar amb la dona i la xiqueta. L'home ha sigut detingut i a continuació ha sigut traslladat a l'Hospital Clínic Universitari de Valladolid.
Quatre assassinat masclistes confirmats i un cinqué en investigació
El cas és el primer homicidi investigat com a possible crim masclista enguany a Castella i Lleó. En cas de confirmar-se la situació de violència de gènere, la xiqueta seria la primera menor assassinada en 2023 per la parella o exparella de la seua mare. La Delegació del Govern contra la Violència de Gènere té confirmats 4 assassinats masclistes fins al passat 13 de gener i manté en investigació el d'una dona de 38 anys a Balaguer (Lleida), la parella del qual va ingressar a la presó el 21 de gener per aquest assassinat.
Mañueco condemna "l'agressió masclista"
La ministra portaveu del govern espanyol, Isabel Rodríguez, ha admés que el crim "recorda que alguna cosa no està funcionant" i el fet que "hem d'esforçar-nos més" per a frenar la violència masclista. També ha demanat "condemnar amb fermesa" aquests casos.
Entre les mostres públiques de rebuig, no ha faltat la del president de la Junta de Castella i Lleó, el popular Alfonso Fernández Mañueco, que governa en coalició amb Vox, una formació que nega sistemàticament la violència de gènere, que interpreta com "intrafamiliar". Mañueco sí que ha condemnat "l'agressió masclista" durant una entrevista a la cadena COPE de ràdio i ha confirmat la seua presència en les concentracions de repulsa.
Més llegit
-
El nivell de la mar ja ha pujat molt més del que estimaven els models: "Podem vore impactes devastadors"
-
La pluja i un seguit d'accidents i avaries causen retencions quilomètriques als accessos a València
-
L’Ajuntament de València suspén la mascletà d'este dijous per la pluja
-
Reobri l'AP-7 en direcció a València, però continua tallada a Alcalà de Xivert en direcció a Barcelona
-
Dijous de pluja més general i amb tempestes locals
-
El cens faller a la ciutat de València creix en 8.000 persones en un any, fins a superar els 128.000 fallers i falleres
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
04.03.2026 | 90 minuts
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
03.03.2026 | Les notícies del migdia
-
03.03.2026 | ContrÀpunt