Directes
Ara en la televisió
LA VESPRADA AMB TU
Ara en la ràdio
LA VESPRADA D'À PUNT

Detenen dos persones per sextorsió amb víctimes a Onda, Cadis i Astúries

Els demanaven diners a canvi de no difondre imatges íntimes entre els seus contactes

Imatge d'arxiu d'un adolescent amb un telèfon / Shutterstock

La Guàrdia Civil ha detingut dos persones per una possible implicació en tres delictes de sextorsió comesos a través de xarxes socials, amb víctimes a Onda (Plana Baixa), Càdis i Astúries, segons ha informat en un comunicat este dilluns.

La investigació va començar el maig de l'any passat arran de la denúncia presentada a la caserna de la Guàrdia Civil d'Onda pels pares d’un dels menors afectats. Segons consta en la denúncia, el jove va ser contactat en xarxes socials per un perfil que simulava ser el d'una xica. Després de guanyar-se la seua confiança, un dels detinguts va aconseguir que li enviara un vídeo de caràcter íntim, que posteriorment utilitzà per a exigir-li diners sota l'amenaça de difondre'l entre els seus contactes.

Els investigadors identificaren l'origen dels comptes utilitzats en el xantatge i determinaren havien sigut creats a la Costa d'Ivori, mentre que els comptes bancaris usats per a rebre els pagaments eren gestionats des d'Espanya pels ara detinguts. Segons la investigació, els diners obtinguts eren transferits majoritàriament a destinacions internacionals, principalment Mauritània i Mali, un fet que evidenciaria una estructura organitzada per a canalitzar els beneficis il·lícits.

Estes actuacions han permés, a més, vincular els presumptes autors amb dos episodis més de característiques similars ocorreguts a Ubrique (Càdis) i a Pola de Laviana (Astúries), en ambdós casos amb víctimes majors d'edat. Els agents van localitzar i arrestar dos persones a Villaluenga de la Sagra (Toledo) acusades de tres delictes d'extorsió. Després passaren a disposició judicial.

La investigació ha recaigut sobre l'equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Borriana i les diligències s’han remés al jutjat competent de Nules (Plana Biaxa). La Guàrdia Civil recorda la importància d'extremar la precaució en l'ús de xarxes socials i de denunciar immediatament qualsevol intent de xantatge o extorsió digital.

També et pot interessar