Detenen a Peníscola un excoronel uruguaià involucrat en el Pla Còndor per crims durant la dictadura
Hi ha ordre de detenció d’Uruguai des de 2018 per delictes de genocidi i lesa humanitat comesos durant entre els anys 1973 i 1985.
La Policia Nacional en col·laboració amb la Interpol ha detingut a Peníscola a l’excoronel de l’exèrcit uruguaià Eduardo Augusto Ferro, buscat per les autoritats del seu país per delictes de genocidi i lesa humanitat comesos durant la dictadura militar al seu país dels anys 70 i 80. L’arrest s’ha fet en virtut d’una ordre de detenció per a extradició emesa per l’Audiència Nacional el 2018 i ha ingressat a la presó per decisió del jutge de guàrdia de Vinaròs.
Segons explica la policia, el detingut va ser presumptament un dels responsables del Pla Còndor, un intent sistemàtic d’eliminar la dissidència política a l’Amèrica Llatina durant el període de dictadures militars que es van succeir en la dècada dels setanta i principis dels huitanta.
Les autoritats judicials uruguaianes l’acusen d’haver detingut il·legalment, torturat i haver fet desaparéixer joves militants d’organitzacions opositores al govern militar de l’Uruguai, vigent entre els anys 1973 i 1985. L’activitat d’aquestes persones era essencialment el repartiment de propaganda i l’organització de manifestacions i de reunions polítiques.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
Avís especial per dana dissabte al nord de Castelló i València, amb possibles tronades fortes i graníssol
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any
-
Els estudis de matemàtiques i de medicina, els que tenen les notes d’accés més altes
-
Avisos per tempestes molt fortes dissabte
-
Mor un home després de caure un camió sobre una casa a Finestrat