Directes
Ara en la televisió
A LA SACA
Notícies

Detecten tres casos de xarampió a Múrcia i el govern autonòmic activa el protocol

L’objectiu és identificar potencials contactes de risc i posar-los a l'abast mesures preventives

Imatge d'arxiu d'un home amb pallola / Europa Press

La Conselleria de Sanitat de Múrcia ha informat de la detecció de tres casos de pallola al municipi d'Alcantarilla i de l'activació dels protocols davant d'esta malaltia per tal de buscar “potencials contactes de risc i posar-los a l'abast mesures preventives aplicables”.

El departament no ha oferit detalls sobre estos tres casos i ha subratllat que la vacunació a Espanya i a la Regió de Múrcia és elevada i el risc d'infecció és baix, però alhora ha destacat la importància d'“identificar precoçment tot cas sospitós per a prendre mesures de control i prevenció”.

No obstant això, recorda en un comunicat, l'Organització Mundial de la Salut (OMS) “ha conclòs recentment que la transmissió del xarampió a Espanya s'ha restablert, després d'una dècada en què s'havia aconseguit l'estatus de país lliure de pallola".

La Conselleria de Sanitat murciana destaca, a més, que per a evitar el contagi és important haver rebut almenys una dosi de vacuna al llarg de la vida, llevat que es tinga constància d'haver passat la malaltia, fet que conferix una immunitat duradora.

Si una persona presenta erupció cutània i febre alta ha de dirigir-se als servicis assistencials protegit amb una mascareta perquè valoren si és pallola. Pel que fa a les persones no vacunades, poden sol·licitar la vacuna al seu centre de salut, assenyala la conselleria, que destaca que les cobertures vacunals en menors són bones.

També et pot interessar