Com desperta el barri de Campanar després de la tragèdia?
El veïnat continua consternat, després d'un incendi que "marca un abans i un després" per a la història del barri
La tragèdia que han viscut aquesta setmana a Campanar (València) deixa un barri totalment consternat. Veïns i veïnes de València s'han acostat als voltants dels edificis calcinats per a veure en primera persona els estralls d'un incendi que encara no han acabat de pair.
El silenci absolut, el vent i l’olor de cremat envaeix aquest dissabte el barri. "És un dissabte estrany amb tanta gent circulant pel barri. Em fa una miqueta de repulsió que vinguen a contemplar l’espectacle. Comprenc la curiositat, però ja ho han vist en la tele, ja n’hi ha prou", expressa Pep Benlloch, president de l'Associació de Veïns i Veïnes de Campanar.
La tragèdia, dos dies després, deixa un veïnat consternat. Fins i tot, els que ja no hi viuen. "Jo vivia ací fins que me’n vaig anar al Carme" explica Alberto Torrijos. "Açò és una desgràcia per a Campanar, aquesta finca era un símbol del barri. Estic plorant com un xiquet", ha confessat.
"Hi ha un sentiment de poble més que de barri molt accentuat que s'ha demostrat amb el moviment de solidaritat que hi ha hagut arran de la tragèdia", diu Gregori Fidel, vicepresident de l'Associació de Veïns i Veïnes de Campanar.
Sentiments a flor de pell també a l’escoleta de Sant Pau, que ha col·locat un crespó negre en senyal de dol pel xiquet de dos anys que va perdre la vida durant l'incendi. Les treballadores necessiten ajuda psicològica per a fer front a la tragèdia.
"Indubtablement, açò marca un abans i un després en la vida, l'ànim i la història d'aquest barri", ens comenta Fidel, un dels tants veïns i veïnes que ja no podran oblidar aquesta setmana negra per a Campanar.
Més llegit
-
Sanció de 650.000 euros a la VIU per obligar l'alumnat a identificar-se amb reconeixement facial en els exàmens
-
Avís taronja per vent fort, que ja registra màximes de 145 km/h a Xodos
-
L’hotel del Benidorm Fest llança un comunicat fals i es queda tan... Pancho
-
Retirada de plaques, cartells, elements de les façanes i arbres: una nova jornada de forts vents manté en alerta els servicis d'emergència
-
Tanca el museu de Nino Bravo a Aielo de Malferit perquè la família no renova la cessió de drets
-
Retencions entre tres i huit quilòmetres a les principals autovies de València, com la V-30 o l'A-7