La depressió postvacacional: mite o realitat?
Veus expertes desmunten la seua existència i ens donen alguns consells perquè la tornada al treball siga el més lleu possible
El setembre i el final de les vacances estan a tocar, i també ho està el que es coneix com a síndrome o depressió postvacacional. A pesar d’això, hi ha qui assegura no haver-la tingut mai o, directament, no haver tingut vacances.
Apatia, ansietat, falta d'energia, canvis d'humor, són alguns dels símptomes, però des de la psicologia desmunten l'existència de la depressió postvacacional i expliquen que és un procés normal d'adaptació.
“Quan tornem a la faena hi ha canvis de rutina, canvis d’horari, canvi d’alimentació, més activitat…” explica en declaracions a À Pun NTC Amparo Malea, psicòloga clínica. “Açò suposa un procés totalment natural i transitori que no té cap problema ni necessita tractament”, afig.
Malea també ens dona alguns consells per a afrontar el temut moment: “El millor és tornar uns dies abans a casa, tornar a l’alimentació d’abans, fer exercici físic i, sobretot, tindre clar que el malestar és tolerable”.
Més llegit
-
Els passatgers de Ryanair poden portar des de hui un equipatge de mà més gran i gratuït
-
Un incendi de vegetació a Oliva alerta els veïns de les vivendes pròximes en la localitat
-
Les notes del mercat del València
-
Els millors moments de la presentació de Lucas Beltrán i Largie Ramazani
-
Pugen a més de 2.200 els morts i a 3.600 els ferits en els terratrémols de l’Afganistan
-
La Generalitat i el govern espanyol col·laboraran en la reparació del clavegueram de la zona dana