Directes
Ara en la televisió
A PEU DE CARRER
Ara en la ràdio
BENIPARLEM (reemissió)
Pròximes emissions
02:00
ELS MILLORS MOMENTS DE LA VESPRADA D'À PUNT (reemissió)
02:05
À PUNT NOTÍCIES NIT
Notícies

Culmina la reobertura de les carreteres provincials després de la dana amb la CV-383 entre Cheste i Loriguilla

Esta nova carretera, de vora un quilòmetre de longitud, s'ha construït en una zona més segura i allunyada del barranc

La CV-383 entre Cheste i Loriguilla / À Punt NTC

La nova variant de la CV-383 entre Cheste i Loriguilla (Foia de Bunyol) ja està oberta al trànsit, amb la qual cosa culmina la recuperació definitiva de les carreteres de la xarxa provincial afectades per la dana del 29 d'octubre del 2024.

Esta nova carretera, de vora un quilòmetre de longitud, s'ha construït en una zona més segura i allunyada del barranc, amb millores per a facilitar l'evacuació de l'aigua i reduir l'impacte de futures avingudes. Es tracta d'una infraestructura fonamental per a la mobilitat entre Cheste i Loriguilla i per a la seua connexió amb l'A-3, detalla la Diputació de València.

L'actuació també ha permés reposar els sistemes de reg afectats i reutilitzar part dels materials depositats per la dana. La inversió destinada al desviament provisional i a l'execució de la nova variant ha ascendit a 1,35 milions d'euros.

En la dana, la força de l'aigua va arrasar un poc més de 300 metres de la CV-383 i va erosionar el terreny, de manera que els extrems del tram que van romandre en peus van quedar suspesos tres metres per damunt del nou llit del barranc, la qual cosa demostra el grau d'afectació que tenia.

També et pot interessar