Cullera gravarà amb un augment de la taxa de residus els apartaments turístics
Amb est increment de la taxa l'Ajuntament pretén fomentar el lloguer anual i reduir l'impacte ambiental
Nou colp per a frenar l’expansió dels pisos turístics, ara a Cullera (Ribera Baixa). L’Ajuntament gravarà la taxa de residus a les vivendes d’ús turístic a partir del 2025. Fins ara, estos lloguers vacacionals tributaven com apartament d’ús residencial i no com una activitat hotelera. Així, el consistori aplicarà una taxa diferenciada respecte a les llars destinades a un ús habitual familiar, en les quals no s’exerceix cap activitat econòmica i no s’obté rendiment econòmic.
La mesura, que pretén seguir el principi de responsabilitat mediambiental de "qui contamina, paga" i fomentar el lloguer anual a la ciutat, suposarà un increment d’entre el 240% i el 410% dels que utilitzen els pisos turístics per a llogar-los.
En l'actualitat, Cullera disposa de 1.085 vivendes de lloguer turístic amb una taxa de 65 euros, independentment de la superfície. Amb la modificació que impulsa ara el consistori, passarà a ser de 222 euros per als lloguers vacacionals o similars de fins a 49 m²; 259 euros, de 50 m² a 100 m²; 296 euros, de 101 a 150 m², i de 333 euros per als que que superen els 150 m².
La nova llei de residus obliga els ajuntaments a fer estudis rigorosos de quins són els costos de recollida i tractament dels residus que generen els municipis, i tal com ha indicat l’alcalde, Jordi Mayor, “això s’ha de repartir amb tots els que els generen. Per això, aquells que es comporten com un hotel, han de pagar com un hotel”.
En esta línia, Mayor ha destacat que entenen que “el que utilitza la vivenda per a llogar-la i enriquir-se ha de fer els mateixos esforços que fa qualsevol allotjament, com hotels o pensions”.
Cal recordar que els habitatges de lloguer vacacional o similar necessiten autorització de la conselleria competent perquè l’immoble puga exercir esta activitat d’allotjament.
Més llegit
-
Suárez declara que l'àudio de l'Aemet que es va difondre manipulat el va demanar Presidència de la Generalitat
-
El trencament d'una catenària interromp la circulació de la línia 6 i d'una part de la 4 del tramvia a València
-
Alerta sanitària per listèria en salmó noruec fumat de les marques Skandia, Gourmet i Carrefour
-
L'Ajuntament de València aprova les al·legacions contra l'informe de l'AVL que rebutja el canvi de topònim
-
Vandalitzen un mural dedicat a la investigadora Eva Nogales amb la pintada "Oltra encobridora"
-
Un sisme de magnitud 2,5 sacseja el golf de València
Més vist
Més escoltat
-
31.03.2026 | 90 minuts
-
31.03.2026 | L'hora de la cultura | José Alcàcer i el "Teló de fons"
-
31.03.2026 | Les notícies del migdia
-
01.04.2026 | Les notícies del migdia
-
01.04.2026 | Esports À Punt
-
31.03.2026 | Cadena de valor | Espanya redueix el dèficit al mínim en 18 anys i obri un nou escenari econòmic