CSIF denuncia que s'exigisca el Diploma de Mestre de Valencià en zones castellanoparlants
Segons la central sindical, això està provocant que molts professionals es queden sense plaça.
La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha denunciat que la Conselleria d'Educació exigisca el Diploma de Mestre com a requisit en places del cos de mestres de zones castellanoparlants, com Xiva, Énguera, Loriguilla, Torrevella, Setaigües, Xelva o Millars, entre altres.
CSIF ha alertat que s'exigeix “un nivell superior al de la capacitació en valencià, que és el requisit per al personal docent”. Segons el sindicat, açò “està provocant que es queden sense plaça molts professionals".
En aquest sentit, han qualificat de “disbarat” que la conselleria demane aquest diploma per a places d'infantil, anglés, educació física o primària en algunes localitats “els centres de les quals tenen aprovats programes lingüístics amb més càrrega lectiva en castellà”.
Des de CSIF han apuntat que fins ara solament demanaven el diploma en una especialitat: la FPA Comunicació (valencià/anglés), ja que, segons l'orde 17/2013, el certificat per a la Capacitació de l'Ensenyament en Valencià és el requisit per a l'ensenyament en valencià en tots els ensenyaments no universitaris.
A més, la central sindical ha lamentat que Educació “s'estiga escudant en el col·lectiu de directors per a cometre aquest autèntic despropòsit”. Així, han assegurat que els directors als quals han preguntat “són els primers sorpresos en veure que en els seus centres s'adjudiquen places amb aquest requisit”.
Per això han exigit que la conselleria “acabe amb aquest absurd i deixe de demanar el diploma en les citades places d'adjudicacions contínues d'interins, ja que amb aquesta ocurrència està impedint que accedisquen a aquests llocs nombrosos docents amb experiència acreditada que no disposen d'aquesta titulació en valencià”.
Més llegit
-
L'N-332, tallada en els dos sentits a Gandia, pel xoc d'una grua contra un pont, que haurà de ser demolit
-
À Punt oferix a la jutgessa els bruts de càmera de la dana i els entregarà quan els requerisquen
-
Dijous assolellat amb temperatures inusualment altes a l'interior
-
Quatre dies més de calor
-
Pedro Sánchez anuncia una llei per a baixar ràtios i hores lectives del professorat
-
La Generalitat destinarà un nou paquet d'ajudes, de 35 milions, per a les famílies afectades per la dana