Critiquen els “enormes abusos” en la publicitat de jocs d’atzar i apostes
L'Associació d'Usuaris de la Comunicació advoca per reduir “l'elevat” consum televisiu infantil en horari nocturn.
L'Associació d'Usuaris de la Comunicació (AUC) s’ha mostrat crítica amb els “enormes abusos” que es cometen en matèria de publicitat de jocs d'atzar i apostes. Segons ells, existeix una "pressió publicitària molt forta que afecta de manera especial els menors i altres consumidors vulnerables".
D'aquesta manera, el president de l’associació de consumidors denúncia que, entre aquests abusos, "s'ha permés la presència de famosos" en els anuncis sobre jocs i apostes i la publicitat d'aquestes activitats "en horari infantil".
D’altra banda, el defensor del poble en funcions, Francisco Fernández Marugán, va recomanar al govern central que estudiara, en col·laboració amb les comunitats autònomes, la prohibició total de la publicitat relacionada amb el joc i de les apostes en els mitjans de comunicació, ràdio, televisió i Internet.
El Ministeri d'Hisenda ha comunicat a la institució que accepta totes les recomanacions per a limitar la publicitat del joc i les apostes i reforçar la protecció de les persones més vulnerables enfront de l'addicció al joc, especialment la dels menors.
Més llegit
-
Les fortes tempestes provoquen diversos incendis per llamps i obliguen a desallotjar una festa a Torrent
-
Baixen les màximes, continua la basca i pot ploure a l'interior de València i del nord d'Alacant
-
Un incendi amb tres focus prop del nucli urbà alarma Benifaió en plena matinada
-
Dos accidents col·lapsen l'entrada a València per la pista de Silla i l'A-3 i obliguen a tancar carrils
-
L'oratge canvia, més humitat i baixen les màximes
-
Extingit l’incendi d’Antella després de cremar més d’una desena d’hectàrees de canyes i camps perduts