Cotino i Olivas declararan a l'octubre pel cas Erial
La magistrada cita els anomenats "investigats secundaris", aquells que no van ser detinguts en l'operació policial.
La magistrada del cas Erial, Isabel Rodríguez, ha citat a declarar a l'octubre les persones investigades que no van ser detingudes en esclatar l'operació policial, entre les quals hi ha l'exconseller Juan Cotino, l'expresident de la Generalitat José Luis Olivas, i la dona i una de les filles del principal investigat, Eduardo Zaplana, pel presumpte cobrament de fins a 11 milions d'euros en comissions per les presumptes adjudicacions irregulars en projectes èolics i llicències d'ITV. Aquests "investigats secundaris" només havien prestat declaració davant l'UCO (Unitat Central Operativa) de la Guàrdia Civil, però no davant la jutgessa.
Els investigats passaran per la Ciutat de la Justícia de València entre el 23 i el 28 d'octubre. Olivas donarà compte de l'adjudicació dels projectes eòlics, durant la seua etapa com a president de la Generalitat, a una empresa de la família Cotino. L'exconseller, per la seua banda, haurà d'explicar per què va portar 600.000 euros a Luxemburg per a crear dues presumptes societats pantalla que haurien sigut les depositàries de les comissions.
Davant la jutgessa, també declararan la dona de Zaplana, Rosa Barceló, i la filla dels dos, Maria Zaplana, així com l'exdiputada autonòmica del PP, Elvira Suances. La confessió de qui va ser testaferro de Zaplana, l'uruguaià Fernando Belhot, ha sigut determinant en aquest cas.
Més llegit
-
L'alcaldessa de València: "Farem una ordenança de neteja molt dura, amb sancions de fins a 3.000 euros"
-
Investiguen una dona per haver provocat, presumptament, un incendi a Onda
-
RTVE informa que la decisió del consell d'administració no impedix la celebració del Benidorm Fest
-
"Gaza està en flames": Israel inicia la invasió de la capital de la Franja
-
Polèmica en l'inici de curs universitari a Alacant per la ponència d'un denunciat per violència masclista
-
El taulell s'estabilitza i creix un 1,3% en vendes i un 3,5% en producció i ocupació en el primer semestre
Més vist
Més escoltat
-
17.09.25 | Amunt i avall | Segona Part
-
17.09.2025 | Les notícies del migdia
-
17.09.2025 | Cadena de valor T8 | L'ocupació a Espanya
-
16.09.2025 | Alberto Baño i Pilu Fontan presenten la comèdia ‘Canviarem bolquers segons el BOE’
-
17.09.2025 | Les notícies del matí
-
17.09.2025 | “Memòries i patrimonis personals” un projecte per recuperar béns afectats per la DANA