EN CONTEXT | L'educació, a examen
En una dècada, la Comunitat Valenciana ha passat de liderar el rànquing de les autonomies, a perdre vora cinquanta punts en l'informe PISA que avalua el nivell educatiu dels alumnes que acaben l'ESO
La Comunitat Valenciana ha passat en una dècada de liderar el rànquing de les comunitats autònomes, a perdre vora cinquanta punts en l'informe PISA, que avalua el nivell educatiu dels alumnes que acaben l'ESO. La caiguda preocupa i les solucions no són automàtiques. Esta setmana En context posa a examen el sistema educatiu per veure què està fallant i quines mesures cal prendre per a revertir la situació.
Des de fa dos dècades l'informe PISA, que avalua el nivell de l'ensenyament en els països desenvolupats, suspén Espanya contínuament. Enguany s'ha arribat al nivell més baix de la història en les tres matèries que s'analitzen: matemàtiques, comprensió lectora i ciències.
Espanya està a la cua dels països desenvolupats en els resultats de Matemàtiques, Lectura i Ciències. Segons l'informe PISA, el sistema educatiu espanyol està en el lloc 28 de 31 països avaluats en qualitat d'ensenyament i la Comunitat Valenciana és la novena de 17 autonomies.
Espanya triplica la repetició de curs dels països de l'OCDE
També preocupa la repetició de curs. El conjunt d'Espanya triplica la taxa dels països de l'OCDE.
En esta fotografia la Comunitat Valenciana no ix tan mal parada. Està entre els territoris on més es redueix esta taxa en una dècada i també frena l'abandonament escolar als setze anys.
Però més enllà del canvi constant de lleis educatives, que no ajuda gens, hem volgut saber quins altres factors expliquen l'estat de les nostres escoles, i sobretot què cal millorar.
Voldríem dir que PISA és "el mestre que ens té mania", però les explicacions van més enllà, segons apunta la pedagoga Carmen Pellicer.
Professors i pedagogs aposten per incrementar els recursos a l'ensenyament públic.
Formació constant del professorat i atenció personalitzada
La pedagoga Carmen Pellicer proposa models educatius exigents i de qualitat, per la formació constant del professorat i l'atenció personalitzada a les necessitats de cada alumne.
En el centre del debat també està l'impacte de la tecnologia en el rendiment acadèmic. Al voltant, hi ha posicions contràries. La tecnologia és "inevitable", diu Carmen Pellicer, i el mestre de primària Francesc Nogales, millor professor de primària d'Espanya en els premis Educa Abanca 2022, defén un "ús molt mesurat".
Més llegit
-
La Diputació de València acusa Josep Maria Àngel d'estafa per falsificar un títol universitari
-
El calendari laboral del 2026 inclourà nou festius comuns a Espanya
-
Mazón va acompanyar la periodista Maribel Vilaplana a les 18:45 hores del 29 d'octubre a un aparcament
-
La cap de l'112 assegura que la delegació del govern espanyol li va demanar que enviara l’ES-Alert a les 18:35 hores del 29-O
-
À Punt programa este dimecres un especial de 17 hores en directe per a retre homenatge a les víctimes en el 1r aniversari de la dana
-
Tensió a les portes de la Facultat de Filologia de València per la convocatòria de l'ultra Vito Quiles