Consells per a evitar problemes viatjant
El retard en els vols i la pèrdua de maletes són les principals reclamacions dels usuaris en èpoques de vacances.
Si aquests dies de festa pensa viatjar en avió, les associacions de consumidors recomanen arribar a l'aeroport com més prompte millor. Però com que fer cas dels consells no sempre et salva d'un problema, també recorden que en cas de ser víctima de la sobrereserva, l'usuari sempre té dret a una indemnització.
Com explica Vicent Inglada, president de la Unió de Consumidors "una directiva europea marca les indemnitzacions en funció de les hores de retard del viatge i del trajecte". A més, afegeix que els aeroports tenen obligació de tindre a la vista eixes compensacions. La pèrdua de maletes és un altre dels maldecaps a l'hora de viatjar en avió. Per això, quan es porten objectes de valor Inglada aconsella "fer una declaració prèvia del contingut de l'equipatge en la companyia o en l'agència de viatges".
Allotjaments legals i assegurances de viatge
Allotjaments legals i assegurances de viatge
En cas de llogar un apartament turístic o una casa rural, la millor manera d'evitar problemes és contractar allotjaments legals. Per a comprovar-ho, Inglada recorda que "han de tindre sempre el número del registre de l'Agència Valenciana de Turisme o de qualsevol entitat anàloga de la resta de l'Estat espanyol".
Si s'opta per gaudir de les vacances amb un paquet turístic, la Unió de Consumidors recomana triar empreses adherides al sistema arbitral de consum. També contractar una assegurança perquè en cas d'haver de cancel·lar el viatge l'usuari pot recuperar la reserva, que suposa entre un 25% i un 40% de l'import total. I si és l'agència qui anul·la, el consumidor té dret al reemborsament complet o a un viatge equivalent, excepte en casos de força major imprevisibles o inevitables.
A més, davant qualsevol problema Inglada recorda a l'usuari que cal reclamar els seus drets in situ, "s'ha de demanar i s'ha omplir el full de reclamacions i en tornar a casa dirigir-se a una oficina o associació de consumidors per a fer l'oportuna reclamació".
Més llegit
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part