Directes
Ara en la televisió
ATRAPA'M SI POTS
Ara en la ràdio
PODRÍEM FER-HO MILLOR (reemissió)

Consells per a evitar problemes viatjant

El retard en els vols i la pèrdua de maletes són les principals reclamacions dels usuaris en èpoques de vacances. 

Panell amb vols cancel·lats / EFE

Si aquests dies de festa pensa viatjar en avió, les associacions de consumidors recomanen arribar a l'aeroport com més prompte millor. Però com que fer cas dels consells no sempre et salva d'un problema, també recorden que en cas de ser víctima de la sobrereserva, l'usuari sempre té dret a una indemnització.

Com explica Vicent Inglada, president de la Unió de Consumidors "una directiva europea marca les indemnitzacions en funció de les hores de retard del viatge i del trajecte". A més, afegeix que els aeroports tenen obligació de tindre a la vista eixes compensacions. La pèrdua de maletes és un altre dels maldecaps a l'hora de viatjar en avió. Per això, quan es porten objectes de valor Inglada aconsella "fer una declaració prèvia del contingut de l'equipatge en la companyia o en l'agència de viatges".

Allotjaments legals i assegurances de viatge

Allotjaments legals i assegurances de viatge

En cas de llogar un apartament turístic o una casa rural, la millor manera d'evitar problemes és contractar allotjaments legals. Per a comprovar-ho, Inglada recorda que "han de tindre sempre el número del registre de l'Agència Valenciana de Turisme o de qualsevol entitat anàloga de la resta de l'Estat espanyol".

Si s'opta per gaudir de les vacances amb un paquet turístic, la Unió de Consumidors recomana triar empreses adherides al sistema arbitral de consum. També contractar una assegurança perquè en cas d'haver de cancel·lar el viatge l'usuari pot recuperar la reserva, que suposa entre un 25% i un 40% de l'import total. I si és l'agència qui anul·la, el consumidor té dret al reemborsament complet o a un viatge equivalent, excepte en casos de força major imprevisibles o inevitables.

A més, davant qualsevol problema Inglada recorda a l'usuari que cal reclamar els seus drets in situ, "s'ha de demanar i s'ha omplir el full de reclamacions i en tornar a casa dirigir-se a una oficina o associació de consumidors per a fer l'oportuna reclamació".