Concentració a València en suport de la capitana del Sea-Watch
Els advocats de Carola Rackete preparen denúncies contra Salvini per les seues declaracions.
La ciutat de València acull aquest dissabte, a les 20:00 h, una concentració en suport de la capitana del Sea-Watch, Carola Rackete, que el dimarts passat va quedar en llibertat després d'haver sigut detinguda per portar sense permís 40 migrants a l’illa de Lampedusa.
A tot Europa se celebraran més de 90 concentracions amb el lema “Salvar vides no és un delicte”. Però només dos ciutats espanyoles acolliran aquestes trobades: Getaria, al País Basc, i València.
Les diferents organitzacions que convoquen aquestes concentracions reclamen ajuda humanitària al Mediterrani, vies segures per a les persones que busquen refugi, i que des de les institucions no es criminalitzen els rescats de les ONG.
Denúncies contra Salvini
La defensa del Sea Watch i de la seua capitana ha assegurat que prepara denúncies contra el ministre de l'Interior italià, Matteo Salvini, per considerar que l’ONG és una organització "criminal".
A més, els lletrats han avançat que també s'ha aconsellat Rackete que denuncie Salvini per la "campanya difamatòria pública" contra ella, "com es pot veure en els seus continus missatges publicats en les xarxes socials".
Més llegit
-
Consulta el mapa de les gasolineres valencianes després de l'entrada en vigor de la reducció de preus
-
La confraria de la Sang de Sagunt torna a rebutjar amb una àmplia majoria l’entrada de les dones com a confrares
-
La Fúmiga reunix l'escena musical en valencià en "La gent de la Mediterrània"
-
Primer dia de dol a Torrevieja per l'assassinat vicari de la xiqueta de tres anys a mans del pare
-
Dilluns més núvols i probables ruixats
-
La rebaixa de l'IVA en els combustibles es nota en la butxaca del consumidor