La Comunitat Valenciana registra 3.015 contagis en un dia, rècord dels últims cinc mesos
La pressió hospitalària puja lleugerament, amb 525 persones ingressades, 72 d’elles a les UCI
La Conselleria de Sanitat Universal ha notificat aquest dimecres 3.015 contagis de coronavirus en només un dia, una xifra que no es registrava a la Comunitat Valenciana des de mitjan febrer. Més de la meitat dels positius (1.834) han sigut a la província de València, mentre que Castelló ha notificat 392 casos i Alacant, 789.
Per cinqué dia consecutiu en una setmana, la Comunitat Valenciana ha superat els 2.000 contagis diaris. Un escenari que no es veia des de principis de febrer, enmig de la quarta oanda i amb unes dures restriccions que estaven vigents al territori valencià.
A causa de l’increment dels positius durant l’últim mes, en aquests moments hi ha 26.239 casos actius de Covid; és a dir, de persones que estan malaltes de coronavirus a hores d’ara.
La pressió hospitalària puja lleugerament
La pressió hospitalària torna a pujar lleugerament aquest dimecres, després d’una baixada dels ingressos el passat dimarts, que es podria atribuir al retard de les notificacions de les altes hospitalàries després del cap de setmana.
Hui dia hi ha 525 persones ingressades als centres sanitaris valencians, huit més que el passat dimarts. Pel que fa a les unitats de cures intensives, en aquests moments hi ha 72 malalts en vigilància intensiva, tres més que ahir.
Pel que fa a les defuncions, la Conselleria de Sanitat ha notificat dues morts en els set últims dies, fet pel qual el nombre de decessos des de l’inici de la pandèmia s’eleva a 7.473.
Un gran brot social a Sagunt, de 23 casos
Dels brots que s’han registrat aquest dimecres, huit són de grans dimensions i la majoria d’origen social. El més nombrós ha tingut lloc a Sagunt, amb 23 casos associats i d’origen social. També destaquen dos focus d’origen laboral a Alacant, de 12 i 14 contagis cadascun. També s’han notificat brots a Picassent (11 casos), Xiva (11), Silla (11) i dos a València (13 i 10 contagis).
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
Alerta taronja per pluges i tempestes molt fortes a Castelló i València
-
València tanca parcs i cementeris i suspén el Certamen de Bandes per l'alerta de pluja
-
Avís especial per dana dissabte al nord de Castelló i València, amb possibles tronades fortes i graníssol
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any
-
L'UME es desplega a la Ribera Alta de l’Ebre (Saragossa) per alerta roja de pluges torrencials