Les comissions de fogueres d'especial inicien el muntatge dels monuments
Diumenge de matí s'alçarà el remat de la foguera oficial de 20 metres d'alçada.
Amb motiu del 90 aniversari de la festa de fogueres, les nou comissions de fogueres que enguany planten en categoria especial disposen de permís per a començar el muntatge. Al llarg del dia han arribat als diferents districtes les grans peces i el muntatge es farà de manera progressiva des de hui i fins dimarts.
Entre d’altres, a la foguera Sagrada Família, el camió-góndola ha arribat d’Oliva, a la Safor, del taller Palacio i Serra. En aquesta foguera, que tindrà 18 metres d’alt, tres dels protagonistes són tres grans constructors de fogueres, com són Pedro Soriano, Ramón Marco i Gastón Castelló. Amb el lema, "La nostra història és sagrada" el remat será una palmera amb un cavallet de mar i una bellesa.
També a La Cerámica han dut les peces, en esta ocasió d’Aldaia. “Mentiders” és el nom del monument, de 17 metres d’alçada, obra de Vicent Llàcer que critica el polítics i les seues “veritats a mitges”. També Hernán Cortés és una altra de les fogueres especials que ha aprofitat el dissabte de matí per a transportar el ninots més grans. El seu autor, Fede Molinero, considera molt arriscada l’operació d'alçat del remat de la foguera, que pesa 4.000 quilos. Té previst fer-ho diumenge a la nit.
Les sis fogueres especials són Carolines Altes, Polígon de Sant Blai, Sèneca-Autobusos, Diputació-Renfe, Florida-Portatge, Florida La Vinya.
Foguera oficial
Els operaris del taller de Pedro Espadero, artista de la foguera oficial, han començat de bon matí a armar "La Font dels desitjos", la foguera oficial. Diumenge de matí alçaran la gran peça central, que es col·locarà a 20 metres d’alt. Ho faran amb una grua especial.
Més llegit
-
Carlos Mazón anuncia la dimissió com a president de la Generalitat: "Ja no puc més"
-
Mazón compareix a les 9 hores per a aclarir el seu futur polític després de parlar diverses vegades este diumenge amb Feijóo
-
Vilaplana declara que Mazón atenia telefonades al Ventorro i que no feia la sensació de tindre pressa quan van separar-se
-
Vilaplana declara que Mazón atenia telefonades a El Ventorro i que no feia la sensació de tindre pressa quan es van separar al pàrquing
-
Dia clau en la investigació de la dana: Maribel Vilaplana declara hui com a testimoni davant de la jutgessa Ruiz Tobarra
-
Quines són les opcions de Mazón? El futur polític del cap del Consell