Comença el nou any xinés, l'Any de la Rata
València celebra l'any nou amb activitats culturals per a "enfortir els llaços d'amistat i cooperació".
L'any nou xinés s'inicia aquest dissabte i moltes ciutats espanyoles organitzaran nombroses activitats relacionades amb la dansa, el cinema, la gastronomia, la música, l'esport o la literatura d’aquest país asiàtic. El calendari tradicional xinés estableix que aquest any nou és el 4718. Serà l'Any de la Rata que, segons l'horòscop xinés, es relaciona amb la intel·ligència i la riquesa.
A la Xina la festa d'any nou o festa de la primavera és un temps "molt especial", perquè les famílies i els éssers estimats estiguen junts. No obstant això, enguany aquest retrobament familiar es pot veure afectat pel coronavirus [https://apuntmedia.es/va/noticies/mon/tot-el-que-sabem-sobre-el-nou-coronavirus] que ha posat en quarantena deu ciutats del país on viuen trenta milions de persones.
València celebra l'any nou
La ciutat de València celebra aquest dissabte l'inici de l’any nou del calendari lunar amb activitats culturals, exhibicions de cultura popular, una gran cavalcada i focs artificials per a "enfortir els llaços d'amistat i cooperació" amb la Xina, informa l'Ajuntament.
Amb un total de 7.119 xinesos residents a València, el consistori vol mantindre així el seu "compromís per la internacionalització de la societat valenciana". De fet, el col·lectiu xinés és el tercer més important a la ciutat, per darrere de Romania (11.247) i Itàlia (8.013), una xifra que se suma a l'auge dels turistes provinents d'aquest país.
Més llegit
-
El PP dona suport a Mompó com a candidat a les eleccions autonòmiques en cas que Mazón no s'hi presente
-
Detenen per homicidi imprudent greu la conductora del cotxe accidentat prop del port de Gandia
-
Gerard i Moleiro anul·len el Rayo (4-0)
-
Mireia Sanmartín, primera dona a formar part del mil·lenari Tribunal de les Aigües de València
-
Pradas defén ara que va mantindre informat Mazón sobre l’enviament del missatge massiu de l’ES-Alert
-
La jutgessa de la dana demana a Maribel Vilaplana el tiquet de l'aparcament a què va acompanyar-la Mazón