Coberts comestibles: el repte per salvar el medi ambient
Diverses empreses valencianes han mostrat interés en afegir aquest producte a les seues comandes
Coberts que es poden menjar quan s'acaba el plat. Aquesta és la proposta d’innovació de Gloop, una companyia que vol acabar amb els plàstics d’un sol ús i la generació de residus que afecten el medi ambient, amb la creació d’utensilis comestibles.
Hernán Hernández i Marta Maneja, membres fundadors de l’empresa, van començar a treballar junts a l’universitat, on estudiaven un grau sobre lideratge emprenedor i innovació, enfocat en la posada en marxa de projectes. Durant un viatge a l’Índia, van conèixer a un emprenedor que tractava d’impulsar un producte similar al que ara ells han desenvolupat.
El seu producte s’ha adaptat tant a persones consumidores de productes vegans com celíacs. Les culleres, anomenades "Mini gloops", estan fets d'avena i fibra de cacau. Les palletes, batejades com "Gloojitas", ofereixen més sabors, com xocolata, maduixa, menta o llima.
Després d’un llarg treball d’investigació per gelateries de Catalunya, on van analitzar quins productes eren més duraders i resistents, van crear una sèrie d’utensilis comestibles que poden aguantar en contacte amb el menjar (un café calent, un gelat fred) fins a 30 minuts.
Diversos locals de València han mostrat interés en el seu projecte. També alguns negocis d’Amèrica Latina. Gloop ha anunciat que desenvoluparà també altres coberts, com forquetes, i també escuradents.
Més llegit
-
L'incendi en una nau industrial d'Elda, amb evolució favorable, però encara sense estabilitzar
-
Quins són els terminis per a elegir nou president o presidenta de la Generalitat?
-
Torrent enderroca unes cases afectades per la dana pròximes al barranc de l'Horteta
-
Miguel Ángel Rodríguez admet en seu judicial que va llançar el rumor sobre l'acord entre la Fiscalia i González Amador
-
La llibreria valenciana Ramon Llull rep el Premi Llibreria Cultural 2025
-
El terrorisme, el "per què no calles?" i la distància de Felip VI: França llança les memòries del rei Joan Carles