La Ciclosfira mostra a València les formes de mobilitat més sostenibles
El certamen obri les portes per segon any consecutiu amb la intenció de fomentar l'ús de la bicicleta com a mitjà de transport
El Tinglat 2 de la Marina de València acull aquest cap de setmana la segona edició de Ciclosfira, el certamen dedicat al ciclisme urbà i al cicloturisme per a professionals i a amants de la bicicleta.
La trobada, que reuneix més de 300 experts del sector, més de 60 marques representades, 300 bicicletes exposades i 150 bicicletes de prova, espera superar els 10.000 assistents de l'edició anterior.
Per segon any consecutiu, Ciclosfira obri les portes amb un programa ple d'activitats, però sobretot, un missatge molt clar “que la gent adopte la bicicleta com a mitjà de transport” diu el director de la fira, Rafa Viella. Des del sector conviden a la ciutadania a substituir “qui puga, el cotxe per la bicicleta”.
Els vehicles de motor no són els únics que posen la directa cap a l'electrificació, també les bicicletes evolucionen cap a un model més elèctric, amb híbrids que combinen el ciclisme i la navegació. De fet, la bicicleta per a la mobilitat urbana, i les elèctriques són les que més s’han venut. Un model pensat per a acostar aquest món a tots els públics i que preveu ser el majoritari en aquest sector d'ací a cinc anys. Però l'evolució del pedaleig no té límits i es creen formes originalment diferents de fer ciclisme: les bicicletes aquàtiques, que desafien les normes preestablides i canvien la terra per l'aigua.
Aquest nou tipus de transport, té molts avantatges, com explica el gerent de Disfrutawa, Roger Pascual "No corres perill de sofrir accidents de trànsit o de respirar monòxid de carboni, i a més és una forma de navegar sostenible". La demanda dels cicloviatges també va a l'alça, i ara contractar rutes turístiques amb la bici és una realitat. Tan real, com reduir a la mínima expressió aquest mitjà de transport per a guardar-lo en qualsevol lloc. Ja no hi ha excusa per a no pujar al carro de la bici.
Més llegit
-
Troben un cadàver sense cames a la planta de reciclatge de Paterna
-
Malestar entre els usuaris de Rodalia perquè els trens que ixen de Gandia i Xàtiva pararan a Albal durant les mascletaes
-
Suspenen la mascletà i el concurs de paelles de la Magdalena pel mal oratge
-
El fill de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca confirma al jutge la versió del pare
-
Transport públic 24 hores a València i l'àrea metropolitana en Falles: consulta com t'hi pots moure estes festes
-
Mascletà en directe del dimarts 10 de març de les Falles 2026 de València
Més vist
-
10.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - Pirotècnia Crespo
-
09.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - pirotècnia Turís
-
GALERIA | Visita totes les gaiates de les Festes de la Magdalena del 2026
-
10.03.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
09.03.2026 | 09.03.2026 | La bandaLa banda
-
09.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge