La central nuclear de Cofrents tindrà un nou magatzem sec per als residus radioactius
El BOE publica este divendres l’autorització per a ampliar la instal·lació
La Direcció General de Planificació i Coordinació Energètica del Ministeri per a la Transició Ecològica ha autoritzat l'execució i muntatge del magatzem temporal individualitzat (ATI-100) de la central nuclear de Cofrents o, dit en altres termes, un segon magatzem sec de residus radioactius. Així ho publica este divendres el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
El juliol del 2023, el director de la central nuclear de Cofrents, d'Iberdrola Generació Nuclear, SAU, va sol·licitar autorització per a muntar este magatzem. Demanava la construcció d'una nova instal·lació temporal independent d'emmagatzematge de combustible nuclear gastat i residus especials en la central de Cofrents per a augmentar la capacitat d'emmagatzematge de contenidors actualment disponible, de manera que s'assolira el 100 % de les necessitats d'emmagatzematge de la instal·lació fins al final de la vida prevista d’estes instal·lacions.
El 5 de febrer, el ple del Consell de Seguretat Nuclear (CSN) va informar favorablement, amb una sèrie de condicions i requisits tècnics per a executar i muntar el nou magatzem.
Més llegit
-
Mor una jove de 34 anys per talls d'hèlice després de caure d'un vaixell a Xàbia
-
Descobrixen davant de la costa de Dénia les restes d’una embarcació francesa del segle XIX
-
L'Aemet ha activat avisos grocs per a este diumenge en l'interior de la meitat nord
-
Ingressen en l'hospital un jove de 18 anys ferit per arma blanca a Nules
-
Ningú s'ho podia creure (2-3)
-
Bandera roja de nou a Guardamar del Segura per la presència del dragonet blau
Més vist
-
23.08.2025 | La plaça
-
22.08.2025 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 1)
-
22.08.2025 | Entrada cristiana dels Moros i Cristians d'Ontinyent
-
23.08.2025 | Informatiu migdia
-
22.08.2025 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 2)
-
24.08.2025 | Informatiu migdia | L'oratge