La central nuclear de Cofrents activa el pla d'emergències interior en fase de prealerta
La central nuclear de Cofrents ha activat el pla d’emergència interior en fase de prealerta després de l’apagada que ha tingut lloc este dilluns i que afecta Espanya i Portugal, segons ha informat la delegació del govern a la Comunitat Valenciana.
Concretament, a les 13:45 hores d'este dilluns s'ha establit la situació 0 del pla. La central nuclear, segons han detallat des del govern, disposa d'energia elèctrica a través dels seus propis grups electrògens per a set dies.
Passades les 14:30 hores, el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat (CCE) ha informat que la central nuclear ha recuperat la tensió exterior a través de dos línies independents i han començat llavors a "reiniciar-se alguns sistemes".
La delegada del govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha establit un òrgan de direcció després d’activar-se el Pla d’Emergència Nuclear Exterior (Penva) en situació 0 de la central després de la pèrdua d'energia elèctrica, segons han informat des de la delegació del govern.
Al mateix temps, han precisat que l’estat de la central és "estable i s’està refrigerant amb energia elèctrica externa" i han garantit que es continuarà fent un "seguiment continu" entre el Cecop de la delegació del govern i el CAT de la central nuclear de Cofrents.
També han indicat que les forces i cossos de seguretat de l’Estat estan "col·laborant en els operatius i la resposta a les diferents situacions produïdes a conseqüència de l’apagada" i han demanat a la ciutadania seguir les indicacions i recomanacions de l'112.
Més llegit
-
Segona vaga de l’ensenyament valencià no universitari en els últims dos anys
-
La secretària de Mazón entrega els informes en què l'expresident es va basar per a dir que la dana se n'anava a Conca
-
El Suprem envia a juí a Ábalos i Koldo i els manté a la presó per la presumpta trama de les mascaretes
-
Un accident en la V-30 i un altre en la pista d’Ademús alentixen el trànsit que ix de València
-
Més núvols i ruixats dèbils el cap de setmana
-
Cel cobert, vent de gregal i possibilitat de pluges dèbils a la Safor