CCOO i UGT denuncien que Raspeig torna a deure dos mesos al personal de neteja
Afirmen que la Generalitat s'ha compromés a "agilitar el pagament" de les factures pendents.
Els sindicats CCOO i UGT han denunciat aquest divendres que l'empresa adjudicatària del servei de neteja als instituts públics de la Comunitat Valenciana, Limpiezas Raspeig, torna a deure dos mesos a les treballadores. Per això, s'han concentrat davant del Palau de la Generalitat i posteriorment s'han reunit amb representants del govern valencià per a demanar-los que l'administració intervinga en el conflicte.
Segons han explicat les organitzacions sindicals, els representants de la Conselleria d'Hisenda s'han compromés a "agilitar el pagament" de les factures pendents, per tal que Raspeig pague el salari del mes de maig durant la primera setmana de juliol. A més, han afegit que els representants del departament que encapçala Vicent Soler han convocat els sindicats a una reunió el 17 de juliol per a buscar alternatives de solució al pagament i liquidacions del mes de juny.
A principis de mes, el Consell en funcions va acordar excloure l'empresa Raspeig del concurs per a contractar el servei de neteja dels centres educatius públics valencians del pròxim curs.
Les mobilitzacions del personal de neteja de les empreses Limpiezas Raspeig i Netalia per impagaments i retards en les nòmines s'han intensificat en els últims mesos i han esdevingut en tot un conflicte laboral. Especialment tensos van ser els episodis registrats entre febrer i abril, quan convocaren vagues indefinides com a protesta.
Més llegit
-
Controlat l'incendi a l'avinguda del Port de València amb almenys setze ferits per inhalació de fum
-
Sánchez diu que no "tirarà la tovallola" després de dir que és un polític net i Feijóo li demana que torne el botí i convoque eleccions
-
El Consell autoritza d’urgència obrir les comportes de l’Albufera per a millorar l’aigua i abaixar la temperatura
-
Atenció a les pluges localment fortes de dimecres
-
Un accident en la V-30 i l'avaria d'una ambulància en l’A-7 a Alginet deixen cues quilomètriques en plena hora punta
-
El virulent incendi de l'avinguda del Port obliga a reallotjar 45 veïns mentre s'investiguen les causes
Més vist
Més escoltat
-
08.07.2025 | Línia de fons
-
08.07.2025 | 90 minuts
-
08.07.2025 | Queda't amb mi | Primera Part
-
07.07.2025 | El documental 'Espías del Káiser. Submarinos en las costas valencianas'
-
08.07.2025 | Inma Coma, cátedra IAvis a l’ETSE
-
08.07.2025 | La ciència de la longevitat, una guia sobre com viure millor mentre envellim.